Eternittag - reparation

Vi har et sommerhus med eternittag. Der er kommet nogle overflade huller i taget. Taget er 23 år gammelt. Se fotos her: https://www.dropbox.com/sh/8wn02f8mynqery2/AAD5KBhYlLvq817owNaVAxmta?dl=0 Reparation: Kan taget repareres? - f.eks. spartles og males eller smøres med Borup Tagtæt?? Udskiftning: Online prisberegner siger c. 70.000 kr plus for et ny tag. Overvejer derfor at skifte taget selv, da dette er for dyrt. Der er ca. 250 plader og jeg gætter på at jeg kan bruge Cembrit B7 plader. Har lavet en beregning på materiale prisen som bliver ca. 25.000 kr. (plader, bølgeklodser, nye taghætter, tætningsbånd, bolte/skruer). Er der nogen som har gode eller dårlige førstegangserfaringer med at lægge et eternittag selv???
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du bruger plader i den same størrelse som ligger i forvejen er der ikke mange ben i at gøre det selv.

At reparere et eternit tag der er ved at forvitre, ved at smører et mirakelprodukt på, er et dødfødt projekt. 

enig gør dig selv en tjeneste og skift det hele det er ikke et særligt svært projekt....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Og tag så at ofre de par tusinde til nye lægter - de tykke! Så risikere du ikke at ligge i gips.


 

Jeg ville nu ikke bruge produkter fra Cembrit, de har stadig problemer, men har til gengæld en elendig garanti.

Køb du nogle patroner med borup tagtæt, og få lappet hullerne, så holder det nogle år igen.

Er der ingen mellemlægter, så brug en stige når du færdes på taget, også selv om hældningen er lille.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også