Murstensvæg

Hej


Konen og jeg har lige overtaget et hus, hvor der er en indvendig murstens væg, vil vil gerne have den filset (og det er ikke mit problem) men i samme omgang er der et dørhul vi vil blinde. 

Er der nogen plade man kan bruge som det kan binde på? 



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Der er mange slags plader som filsning kan binde på krydsfiner, gipsplader og nok det bedste fibergips. . Men problemet ligger i at det vil revne fordi det er 2 forskellige materialer ( muren og den nye plade.) Desuden vil du let kunne se igenne filsning at de 2 underlag ikke er ens.
Du bør mure hullet op i samme materiale som væggen er. Der næst behandle væggen som det oprindelige med pudsning ell.lign. Så kan du filse og du vil ikke kunne se at der har været en dør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vil man så kunne spartle det til filt? 

Ønsker nødvendig vis ikke at kunne se stenene bagefter rettere sagt helst ikke

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan sagtens filse eller spartle på fermacel f.eks. Men resultatet vil blive anderledes end på den rå mur. Derfor er min anbefaling at man murer op i samme materialer som det eksisterende. ¨
Men når du hat hørt argumenterne ( revner og forskel ) så skal du naturligvis gøre som du selv synes. Hvis du fuldspartler det hele så bliver det meget ensartet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Filtre eller fuldspartle? Ang dørhuller, så overvej om man kunne udnytte til en reol istedet.


 

Tænker fuldspartle 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også