https://photos.app.goo.gl/gYT4gf3qHWVAoaAq7
Jeg går med overvejelser om at købe et hus. Grunden har et åbent hul i jorden lige op af murværk/sokkel i samlingen mellem sidebygning/baggang (til venstre på billedet) og faldefærdig garage (til højre). Jeg ser betonrør gående ned i jorden med relativ høj vandstand. Heri "tilsluttet" flere pvc-rør. Ydermere er der gravet en anelse ind under huset og jeg synes ikke umiddelbart det ser så skidesmart ud og er nervøs for store omkostninger, da det er et billigt hus.
Hvad kigger jeg på her? Jeg tænker naturligvis det er en form for kloak eller brønd, men mere konkret hvad er det for en slags?
Hvad skal laves for at få det "ordnet"? Kan man få det fyldt ud eller er det en essentiel del af vand/kloaksystemet på grunden? Er det i brug som det står her?
Huset er tilkoblet kommunens vandledninger, og ejendomsmægler nævnte, at hovedledningen var sprunget på et tidspunkt (og efterfølgende repareret). Måske dette har noget med hullet at gøre?
Jeg er yderst uerfaren på området og er førstegangskøber, så på forhånd undskyld hvis jeg mangler informationer eller har draget konklusioner. Hvis nogen har haft en lignende ting, de har fået fikset, vil jeg også gerne have en idé om, hvor dyrt det er at få lavet :)
Hilsen Theis