Bejdse af lister til komode/skab

Hej derude, jeg har en komode som jeg har slebet ned, jeg har så givet den olie, jeg har så et lille problem, der er nogle lister som mangler, jeg har så købt nogle nye, men troede at de ville blive mørke når de fik olie ahahahah,,jeg tænkte om jeg så kunne købe den her

Bejdse - Clou Vandbejdse Mørk Eg

https://www.jemogfix.dk/bejdse-clou...lsrc=aw.ds

jeg vil så prøve mig frem, til at se om farven passer, måske give den bejdse 2 gange, og til sidst vil jeg give dem olie...som jeg har brugt til komoden.

er det sådan man gør,,,det er meget lidt så håber ikke jeg skal købe alt muligt, jeg troede først at det pulver skulle ned i lakken, men det skal i vand...og så lak bagefter, det er karl lak, men det bliver jo lidt mørkt bagefter.

På billede er der vist den nye liste og den gamle,,,farven skal ikke passe 100% men meget gerne tæt på, 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Aldrig olie som slutresultat med bejdse. Det vil smitte af til evig tid. Afslut med klar lak.

Hvad træsort er kommode og liste?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bejdse skal blandes efter opskriften - enten vand eller sprit, men du skal nok være forberedt på at du skal eksperimenterer tilsætning af en anelse rød eller gul for at ramme farven.

Lav en svag opløsning. Det er lettere at bejdse flere gange, end at fjerne for meget. Skal du bejdse ad flere omgangs, vil jeg anbefale du opløser bejdsen i sprit.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis