Havefræser vil ikke starte

Foråret nærmer sig, og jeg har i den forbindelse et problem med min næsten nye AL-KO MH 350-4 havefræser. Den vil simpelthen ikke starte. Den kørte kortvarigt, men gik ud efter et par minutter. Siden har jeg ikke kunne få liv i den.

Jeg har tømt tanken for evt. gammelt benzin, og fyldt nyt på. Tjekket luftfilter, og gnist på tændrør. Begge dele virker til at være OK.

Er der nogle motorkyndige, der har løsningsforslag?

På forhånd tak

Foråret nærmer sig, og jeg har i den forbindelse... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ca. 1 fingerbøl.

Fingerbøl eller dieselstart - bare der kommer noget brændbart i cylinderen. Hvis gashåndtag giver choke i fuld indstilling skal du nok lige trække den lidt tilbage - ellers drukner den.  


 

Hej Brian, har du fået den startet, hvis ja, hvad var problemet?

Nej, har desværre ikke haft held med det. Har prøvet med lidt dieselstart i luftfilter og cylinder. Har desuden tjekket at svømmer i karburator ikke sidder fast.

Er så træt af lortet, at jeg er fristet til at køre den på genbrugspladsen.

Annonce

Det var radikalt, du skriver næsten ny, er der ikke garanti på der endnu så?

 

Jo, der er garanti på den, men har desværre mistet kvitteringen. Jeg har netop kørt den til mekanikeren. Så må vi høre hvad han siger.

Tak for hjælpen til alle.

Så kom dommen fra mekanikeren. Motoren er kaput. Der er af en eller anden årsag ingen kompression i motoren, så det er derfor den ikke vil starte.
Jeg fik ingen yderligere forklaring, men synes det lyder utroligt at en motor kører under 1 time sammenlagt før den brænder sammen.

Ja, køb en MTD så bliver du tilfreds, den køre på 4 store hjul og er meget lettere ar håndtere. Jeg har selv haft en Alco og havde også meget start besvær og så har den alt for høj tænding så den er næsten ikke til at trække i gang med snoren som trækker tilbage, en rigtig lo... maskine, jeg smed min over på genbrugen og købte en MTD Optima 38 VO

Volmer.


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis