Afslutning ved hoveddør.

Jeg har for noget tid siden skiftet vores hoveddør. Den gamle dør var en ældgammel sag med metal skinne i bunden. Der var ingen fuge rundt om den gamle dør, men pudsen var kørt helt op til døren.


Jeg satte den nye dør i så den står 100 procent i lod, men det giver mig nogle problemer med afslutningen nu.


Som man kan se på billedet, så er der en stor sprække i toppen på 2-3 cm, og nede i bunden er der 5 mm sprække, dvs at den gamle dør ikke stod i vatter og hullet derfor er skævt.


Jeg kan simpelthen ikke lige regne ud hvordan jeg laver det pænt nu. En fuge vil se dumt ud da der er så stort et hul i toppen og jeg kan ikke putte puds på der ikke er noget det kan få ved oppe i toppen.


Er der nogen der har nogle forslag? 


Jeg har for noget tid siden skiftet vores... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Altså nu er det sjældent nogle reelt vil kikke på om der er et skarpt hjørne deroppe. 

Men hvis du vil pudse skarpe hjørner skal du gøre det af to omgange. Først sætter du et bræt let fast fx med søm på den ene kant (og sikrer det er plant etc.) nu pudser du den anden kant op mod brættet så den står helt skarpt. 

Når mørtlen så er tilpas tør fjerner du brættet og pudser op der hvor det sad mod den allerede skarpe kant. 


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hehe så er det for sent nu 😁


Men det ser faktisk ikke så slemt ud nu hvor det er tøret. Det får lige en gang mere idag eller imorgen da det er sunket ind nogle steder og der er nogle få steder hvor der er kommet små huller I sær der hvor hullet ikke har været så stort.


Jeg ved ikke om det er muligt at trække mørtel opad med sådan en gummidims beregnet til fuger?


Jeg brugte en spartel som jeg havde skåret og bøjet som en lille mureske, men det var sku lidt svært at få det trukket ordentligt med den.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også