Tætne / Dække borehuller i fliser

Hej,

Jeg har taget brusedøre ned i et nyere badeværelse da de skal erstattes med brusevægge (glas montoret i skinner). I den forbindelse er der nogle huller i fliserne fra dørene som skal tætnes helt. 

Her er et par billeder:

Jeg er klar over at den bedste løsning er at skifte fliserne, men det gør jeg ikke.

Hvordan fylder jeg bedst disse huller og gør dem tætte. Jeg har med vilje endnu ikke fjernet de gamle plugs.

Derudover kan der på det første billede ses en meget lille revne i mørtelfugen over det nederste hul. Disse huller sidder helt overste i bruseninchen. Skal den repareres eller kan den ignoreres. Hvis ja, hvordan?

På forhånd tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en patron sanitetsfugemasse i den farve der ligger nærmest fugen (grå eller hvid). Tag en gammeldags proptrækker og skru forsigtigt en omgang ind i rawlpluggen. Træk ud og hav et stykke papir under, til at opsamle løs fugesnuller. Klip spidsen af patronen (du behøver en fugepistol - billig) klip af helt ude i spidsen og stik den så langt ind som muligt. Fyld hullet mere end helt ud, da massen synker lidt. Hav en lille krop sæbevand ved hånden og fugt en finger. Vent 5 minutter og masser helt forsigtigt spidsen af fugemassen, så der er bedst mulig kontakt. Overskydende kan fjernes, når det er tørret, med en skarp kniv. 

Hej.

Det er ik fordi uldals løsning på nogen måde er forkert, men personligt kan jeg ikke li huller fyldt med silikone. Jeg ville enten købe en tube ankermasse (tokomponent cement) og fylde i hullerne Plugsne skal self ud og hullerne blæses rene for støv, fyld op inde fra og ud. Eller lave 3 rustfri plader med passende huller som skrues uden på, her vil det være fint med lidt silicone på bagsiden som tætning. Den mikroskopiske revne ville jeg lade være.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere