Nemmest og billigst betondæk

Hvordan ville i nemmest og billigst få støbt beton til 250m2 hus i stueplan?

Gør det selv løsning eller betonkanon? Hvad koster det cirka med begge løsninger? 

Al forarbejde, udgravning, styrolit, gulvvarme etc laver vi selv. Det er kun støbningen. 


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke "nemmes"t og "billigst" kan siges i samme sætning i dette tilfælde.

Billigste er at købe tvangsblander, støbemix og cement og selv blande det. (det gjorde jeg til mine 88m2 kælder).

Nemmest er at bestille færdigt beton.

Økonomien i at gøre det selv er nemt for dig selv at regne ud. Det er bare at indhente tilbud på at få det leveret.

Jeg kender ikke priser på at få færdig beton leveret. Men det gør andre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den er jeg med på. Dårligt formuleret af mig. 

Nemmest og billigst: henvende sig til en jordbeton arbejder, direkte hos producenten, hos en murer eller en fjerde person? 

Hvad fremgangsmåden, hvis det skal gøres nemmest og billigst. Der er jo både Materialepris, leveringsomkostninger, arbejdsløn osv. 

Færdig beton koster ca. 1300kr/m3, og du skal bruge ca. 25m3 i et lag på 10 cm.. Det bliver ca. 32500 kr. Hvis du skal have det pumpet og fordelt i flere rum, kommer der yderligere omkostninger til. Hvis du skal have det fordelt i flere rum og betonen skal pumpes/fragtes koster det. Du kunne overveje at blande betonen selv og køre det ind i de forskellige rum. Hvis du har en dør at køre ind af, begynder du i det rum, og når det er et par dage gammelt, kan du køre på det med en trillebør og derved køre videre til det næste rum. Vi er nu ude i gætterier, for det er ikke mange oplysninger, du har givet. Priser på materialer til selvblanding kender jeg ikke. Det er min erfaring, at du godt kan konkurrere på prisen med Unicon, og så sover du godt efter en dag med blandemaskinen og trillebøren, det kan jeg garantere dig for.  


fase

Har du erfaring med at selv blande beton? 25 m3 er RIGTIG meget beton at blande i hånden. Jeg ville ikke gå igang med sådan et projekt med mindre jeg kunne flytte materialerne med en gravemaskine og køre det ind med en motorbør, men hvis man har mange gode venner og masser af øl kan meget jo lade sig gøre.

Nu skal betonen jo ikke blandes i hånden, men i en blandemaskine. Det drejer sig om ca. 300 børfulde. Det er gør det selv arbejde, som kræver rå muskelkraft, og til aften kan man binde snørebåndene på sine sko uden at bukke sig ned. Så lange føles armene     


fase

Du kan nok blande det selv til halv pris. Men du skal forvente at du skal støbe over flere gange for 250m2 på en dag er hårdt og blande og ligge ud. Hvis du får flydebeton leveret kan det gøres på en halv dag. Vil du betale en for det er det en entreprenør og find gerne en der laver mange gulve. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis