Komposit-terrasse

Hej med jer,

Vi skal til udskifte en gammel træterrasse på vores sommerhus. I den forbindelse havde vi næsten besluttet at bruge kompositterrasse-bræder (fra www.kompositterrasse.dk). Vi vil gerne have komposit pga. det vedligeholdelsesbehov.

Men jeg er nu ved at komme i tvivl. Jeg har læst en del på nettet omkring det, og flere steder står der at brædderne kan blive rigtigt varme om sommeren. Er der nogle af jer der har erfaringer med det? Bliver brædderne så varme, at man slet ikke kan holde det ud, eller hvordan? 

Normale sorte træ-terrassebrædder kan jo også blive rigtigt varme efter at solen har stået og bagt ned en hel sommerdag.

Venlig hilsen
Jacob

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg udskiftede sidste år en mindre nedbrudt  træterrasse til antrazitgrå Kompositbrædder. Brædderne bliver så glohede i solen, at man ikke kan færdes på dem, uden at have fodtøj på! Selv katten lærte hurtigt, ikke at betræde brædderne   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvis du er så klog at vælge træ, så overvej ikke at male dem sorte. Farven hiver varmen til sig og feks fyr vil åbne sig meget hurtigt. Desuden lægger der sig også begroning på compositmaterialer. Rengøring een gang årligt og olie hvert 3-4. År, der kan rulles på med en malerrullen med kosteskaft, så du går oprejst, er ikke det helt store i mine øjne og jeg har næsten 100 kvm terrasse.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også