Montering Unidrain kvadrat afløb

Hej. 

Er der nogle herinde der har monteret et Unidrain kvadrat, med custom base før? 

Vi er blevet i tvivl om hvad der skal gøres ved montering af alm fliser ved afløbet. sådan som det er pt er det lavet som monteringsvejledningen er https://www.unidrain.dk/fileadmin/2016_hjemmeside/Brochurer/unidrain_kvadrat_manual_DK_UK_DE_web.pdf der er ved billede 21-22 ikke afbilledet om de efterfølgende har støbt helt ind til basen eller om de blot lader der være luft under flisen.

Men når man blot lader flisen ligger op mod basen vil der være ca 3 luft fra armaturet til underkant flise.

Min frygt er at der jo vil ikke er noget til at understøtte flisen de cm og der, derfor vil være risiko for at flisen knækker, hvis man træder lige på hjørnet. 

mureren mente man skulle støbe selve rammen fast, hvilket jeg ikke er enig i. Unidrain er kontaktet, men de kunne ikke lige umiddelbart svare(vil måske ringe senere i dag) 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså du er nød til at fylde op der sådan at flise og afløb har noget at ligge på. Da jeg fik et lignende afløb monteret af en kloakmester blev det hele støbt fast (det bliver det jo også uanset hvad når der lægges fliser. Som jeg forstår det handler rammen kun om at muliggøre finjustering af højden efter man har lavet membran mv

Ask

Enig der skal fyldes ud, jeg forstår bare ikke hvorfor den skal støbes fast. 

Der er ikke bad i wc rummet og jeg tænker håndværkerne det har støbt det har taget højde for det jeg har ikke lavet noget af det selv. 

Når der bliver fyldt ud med lim/beton vil afløbet automatisk blive støbt fast, og den vil sætte sig når den bliver belastet ellers.

Man kan simpelthen ikke lave fald mod et sådant gulvafløb med den størrelse klinker uden at lave kuvertfald en ½ m ud.

Der skal noget under så det ligger fast. 9 ud af 10 ville vælge fliselim. Spændende at høre hvad Unidrain seiv anbefaler. Måske Tech7 Eller Bostic Maxibond.  Angående flisen slipper du nok ikke for kuvert fald.  Når du nu var ovre i Unidrain ville jeg nok have valgt et liniedræn eller hjørne dræn så man slipper for kuvertfaldet.  Du får aldrig rigtig godt fald på det der med den type der sorry.  

Nu siger du der ikke er bad, men et gulvafløb betyder altid vådzone og membran. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis