Fix måde at se om det er samlet på A eller B måden?

Hej

Jeg er ved at samle noget netværk, er der nogen der ved, på en fix måde hvordan jeg kan se på det resterende netværk, om det er samlet på A eller B måden ?

Tænker at ville invester i et LAN Netværkstester Basic
https://www.avxperten.dk/netvaerkstester/lan-netvaerkstester-basic.asp

hvad er farver der bruges til A eller B?

Martin G. 


Går og roder med lidt af hver : -)
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du burde kunne se farvekoder på både A & B på siden af din connector....

Jo, alle otte ledere bruges. 

Men du kan se på siden af connecteren, hvilke farver der skal bruges. Du kan se det på dine billeder. 

De brune og blå par er placeret ens i både A og B, men det orange- og grønne par bytter plads alt efter om det er A eller B. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vedhæftede filer:

Går og roder med lidt af hver : -)

Som udgangspunkt skal du samle dit stik efter A metoden.

Du behøver ikke andet dokumentation end farvekoden på hver side af stikket. Der er farve og plads til alle ledere.


Elektronikteknikeren
Annonce

Wezio :

Ja alle skal bruges,  jeg har lavet et par nye billeder 

5 = Blå og brun skal på nr. 7 Eller hvad?

Hvis jeg har sat numrene rigtig?

Hilsen Martin


Går og roder med lidt af hver : -)

Gregeren :

Det tænker jeg også, har dog hørt at det skulle være lige meget med a eller b bare at de er samlet ens i begge ender?


Går og roder med lidt af hver : -)

Ja, de forskellige ledninger skal være placeret ud fra deres respektive farver, når connectoren er “klappet sammen”. 

Det er ligegyldigt om du samler efter A eller B, så længe den anden ende er samlet på samme måde. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Prøv at se denne video, som viser hvordan det monteres:

https://www.youtube.com/watch?v=x5Sk2xpc3rc

Lederne lægges ned i plastlåget, i den slidse som farven er vist ved ( ikke direkte ned i metalklemmer). 4 leder til den ene side og 4 til den anden side. plastlåget lukkes ned og lederne rammer i metal klemmerne. Det er i øvrigt små knive som skærer sig igennem isolering og giver derved forbindelse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis