Tråden er låst

Skimmelsvamp

Hejsa,

Jeg og min kone har fået skimmelsvamp i vores sommerhus og ønsker at få det fikset, da det er ved at blive godt vejr. Det skal lige siges, at jeg ikke har erfaring med svimmelsvamp, da det er første gang jeg oplever det. Har i nogle gode anbefalinger til, hvad jeg kan gøre? Burde jeg kontakte en virksomhed?

Tak på forhånd!

Mvh. Mads

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal lige siges at det lugter af gammel kælder og der er mørke "pletter" bag vores skab..
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Du skal se at få bremset skaden så hurtigt som muligt.
Kontakt dit forsikringsselskab og forhør dig ad ift. din dækning i sommerhuset ved dem.

Hvis de ikke dækker, så slår du op i telefonbogen og ringer til den første fagmand du møder, så du kan komme problemet til livs omgående inden det breder sig til mere. 


Med venlig hilsen
Theis Hofdahl
www.lejfesten.dk - højtalere og festudlejning i hele landet!

skimmel er noget djævelskab, det kan vandre op igennem murene og op i tag konstruktionen

jeg har set en kælder hvor alle vægge er sorte af skimmel (kommet efter der er kommet nye vinduer i kælder)  og driver af vand , ejeren af huset taget det desværre ikke alvorligt 

linolium på et gulv i kælder inde under der var gulvet blank af vand

i stueetagen er der visse steder hvor skimlen slår igennem på væggene så  skimlen trives fint i det hus.

skimmel svamp er virkelig noget der skal tages alvorlig 

Tusind tak for jeres råd!

jeg har kigget lidt rundt på nettet og læst om skimmelsvamp og på at finde professionel hjælp. Jeg har virkelig ingen erfaring med det... Jeg faldt over den her side [REKLAME SLETTET] , .. Er det noget i kan anbefale? og kender i evt. andre fagmænd?

Mvh. Mads

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Annonce

Det hjælper ikke at pudse skimmelsvampen væk og ikke gøre noget ved vækstbetingelserne

Lige nu er der perfekt vejr til at udtørre dit hus - Sæt varme på og sørg for rigeligt ventilation. Flyt alle møbler fra væggene.
At stille affugtere op er noget der først bliver nødvendigt når der er fugtig-varmt udenfor

Enhver tømrer med respekt for sig selv, burde kende sammenhæng mellem fugt og temperatur.  Han kan hjælpe dig med at åbne konstruktioner for at se om det er noget på indvendig overflade eller kommet længere ned. 

Hvis der var nogle hjemmefuskere der satte dampspærren på den kolde side... tja så bliver det nok mere omfattende. 


okay, jeg takker for det gode og brugbare råd   

mvh. Mads 

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis