Rør ved gavl

Hejsa , vi har dette rør som stikker op af vores belægning uden for , når jeg lugter ned i røret , syntes jeg det lugter svagt af olie , kan de være den gamle olie tank der ligger dernede ? Kan ikke finde noget om det i BBR 



 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner udluftningen fra en olietank.

fase
Okay , hvorfor Harman bevaret røret ? Håber ikke det er fordi olietanken ikke er blændet af 😵? , Kunne man bare skære det over længere nede ?
Hvorfor røret er bevaret er svært at svare på, men din kommune kan svare på om tanken er afblændet. Du behøver ikke skære røret over længere nede. Du kan formentlig bare skrue det af, fordi der sikkert sidder en bøjning/vinkel, som der er skruet fast i. Tjek lige med kommunen om tanken er afmeldt, inden du foretager dig noget.

fase
Det er helt sikkert tankudluftning. Jeg mener man på et tidspunkt havde lov til at suge tanken tom og derefter fylde den med sand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kræver en stor rørtang hvis du vil skille det ad. Ellers kan du save eller skære røret over med nedstryger / vinkelsliber. Det vil nok være fornuftigt at lukke rørenden, evt. med en klat cement. Så undgår du at dine fliser synker.

Søren O
Annonce
Det kræver da ikke nogen særlig rørtang udover, hvad der findes i velassorteret lav-del-selv værktøjskasse. 5/4" eller 1½" rør. :-)

fase
Alt er relativt. Det er vel ikke standardudrustning for menigmand at have rørtang til 1 1/2" rør.

Søren O
Okay tak for det må lige ringe til kommunen imorgen og hører om den tidligere ejer , har meddelt han har blændet den af

 

Prøv at kigge i din BBR registrering. Der skal det stå om der er olietank - der skal også stå hvis den er blændet af.

Søren O
Mig bekendt skal røret lukkes med prop hvis tanken er afmeldt.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis