Udskiftning af låse - 3 dør?

Hvis man nu vil opgradere/udskifte sine låse med "Garant Plus" nederstående sæt men man har 3 døre hvordan får man lås til sidste med samme nøgle som de to andre?

Skal den tredje lås forbi en låsesmed og justeres ind eller hvordan foregår det?

Alternativ låse til RUKO med høj sikkerhed?

Produkt

Ruco cylindersortiment Garant Plus (228001). Smart sortiment, så du kan have samme nøgle til alle låse.

Pakken indeholder: 

  • 2 enkeltcylindre til to yderdøre
  • 1 hængelås
  • 1 postkasselås
  • 5 nøgler som passer til både døre, hængelås og postkasse
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får blot lavet ekstra cylindere hos din leverandør. Det enkleste er at få det gjort inden du påbegynder udskiftningen. Nøglekortet som medleveres burde også fortælle hvordan låsecylinderen skal bestykkes.

Søren O
Nogle trælaster kan godt omkode cylinderne. Men ellers en låsesmed.
Jeg har gode erfaringer med at bestille cylindre på nettet. Så kommer alle kodet til samme nøgle. Efterfølgende kan man bestille ekstra cylindre og nøgler ud fra nøglekoden. Jeg har brugt https://lavpris-laase.dk/

Jeg kan varmt anbefale Abloy Protec.
Det er et at de sikreste og mest pålidelige systemer der findes (bruger ikke stifter og er derfor bla. immun over for "bankenøgler").

Desuden er nøglerne symetriske, så man ikke behøver at vende dem en bestemt vej. Burde faktisk være standard nu om dage...

Desværre er de temmelig pebret i DK, men jeg har bestilt dem noget billigere fra UK:
https://ab-locks.com/products.php?cat=PROTEC+Scandinavian+Oval+Cylinders

(kan måske også findes billigere, mindes i hvert fald ikke jeg gav meget mere end 1200kr for en dobbelt cylinder og 10 nøgler alt incl.).


/Morten Vinding
mortenvinding skrev den 02-04-2019 13:06:37
Jeg kan varmt anbefale Abloy Protec.

Det er korrekt at det ikke bruger stifter. Det bruger rotorer.

En Ruko Grant Plus har 2 rækker - det kan du heller ikke banke op.   

Desværre er de temmelig pebret i DK, men jeg har bestilt dem noget billigere fra UK:
https://ab-locks.com/products.php?c...+Cylinders

Så må "Always" skynde sig, snart kommer der importtold oven i. 

Jeg bemærker at priser for låsecylinder er noget der ligner vejrudsigten i april. højt sol og nattefrost, blæs og vindstille = alt er muligt og man kan prutte som om man var hos tæppeforhandleren. 



 

Annonce
Mjølner skrev den 02-04-2019 14:59:08

Det er korrekt at det ikke bruger stifter. Det bruger rotorer.

En Ruko Grant Plus har 2 rækker - det kan du heller ikke banke op.   

Tja jeg tænker nu at det teoretisk burde være muligt. Men okay det ser ud til at det bliver eksponentiel svære for hver ekstra pind, så i praksis er det nok umuligt.

Men egentlig valgte jeg også mest Protec'en fordi den er symmetrisk (næsten alle andre nøgler vi bruger er det, hvorfor pokker skal vores husnøgler så ikke være det?).

Mjølner skrev den 02-04-2019 14:59:08


Så må "Always" skynde sig, snart kommer der importtold oven i. 


Jeg bemærker at priser for låsecylinder er noget der ligner vejrudsigten i april. højt sol og nattefrost, blæs og vindstille = alt er muligt og man kan prutte som om man var hos tæppeforhandleren.

Kunne ikke være mere ening! Jeg har nogen gange haft mistanke om at der var en låse-mafia i Danmark, for de priser de tager er helt hen i vejret.

Protec låsene er ikke første gang jeg har bestil fra udlandet, og det har været billigere hver gang


/Morten Vinding

Tak for alle de fine input... hvis man skal have lavet nøgle til denne "Abloy Protec" eller have hjælp så kan den lokale låsesmed vel ikke hjælpe eller har han også udstyr til disse typer?

Kigger også lidt efter nøglefri med prox chip noget i har erfaring med?

Always skrev den 08-04-2019 09:48:19

Tak for alle de fine input... hvis man skal have lavet nøgle til denne "Abloy Protec" eller have hjælp så kan den lokale låsesmed vel ikke hjælpe eller har han også udstyr til disse typer?

Kigger også lidt efter nøglefri med prox chip noget i har erfaring med?

Nej det er nok ikke alle der har udstyr til at skære Protec nøgler, men jeg vil tro at de større låsesmedfirmaer har.

Der er også forhandlere af Protec i Danmark, jeg skrev faktisk til Abloy Grossist Center om en pris, men da de viste sig at blive over dobbelt pris end UK (incl. forsendelse) droppede jeg dem igen.
"Abloy cylinder CY202N Kr. 1570.-
Nøglepris pr stk. Kr. 127.-
Eksl. moms."

Med låsen følger der et kort med en kode til at få lavet nye nøgler, uden det kort kan du ikke få lavet nogen nøgler (og Abloy har stram kontrol med hvem der kan købe "blanke" og slår hårdt ned på evt. "kopister").

Jeg har også flere gange overvejet noget elektronisk, men syntes ikke jeg har kunne finde noget der opfyldte mine krav ordentligt (skal låse indvendigt, passe med 3-punkts lås og meget gerne integrere med mit homeautomation via ÅBNE standarder).
... Uden at koste en formue (>10.000kr).


/Morten Vinding

Jeg håber da at jeg har misforstået:

Medfølger der et kort med en kode man kan bruge til at bestille nøgler over nettet?

Det vil jo betyde at nøglerne til alle låse ligger i en database, der kan stjæles! Samt at enhver med koden kan bestille en ny nøgle til dit hus...


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 08-04-2019 12:26:39

Jeg håber da at jeg har misforstået:

Medfølger der et kort med en kode man kan bruge til at bestille nøgler over nettet?

Det vil jo betyde at nøglerne til alle låse ligger i en database, der kan stjæles! Samt at enhver med koden kan bestille en ny nøgle til dit hus...

 Tja det kan du jo sige...
Kommer vel an på hvormeget du stoler på Abloys evne til at beskytte deres database (som vel næppe indholder adresser!), eller din evne til at beskytte din kode (som du forhåbentlig passer bedre på end din nøgle).
https://securitysnobs.com/Abloy-Cut-Key.html

Jeg da også set flere online låsesmede der tilbyder at lave kopier ud fra et billede af din nøgle (eller en du har "lånt").

Grundlæggende er det nok meget teoretisk alt det her, i praksis vil tyven nok bare baldre et vindue hvis du har noget der er bedre end en 5-stifts Ruko cylinder 🙄


/Morten Vinding
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis