Værksted på flisefundament

Hej eksperter
Jeg står med en ide om at bygge et skur på 35 kvm.
Min tanke var at lægge fliser og så bygge huset på en rem som er understøttet af nedgravede punkter, og måske svævende 10 cm over fliserne, med en kant ned til fliser i fibercement hele vejen rundt
Huset skal selvflg isoleres indvendig og i loft, og jeg tænker hvordan det er med gulvet. Giver det mening at lave dampspærre under gulvet?
Tænker måske også noget varme pumpe
Grundvandet står ret højt på grunden, som er gammel mose, og jeg ville gerne slippe for at skulle støbe fundament.
Er det en hel gal tanke ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder da som en god plan..

Dampspærre på den varme side af isoleringen også i gulvet, hvis du skal have det stående med varme  på


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har lavet et skur på samme størrelse. Gravede 30 cm ud, nedlagde plantedug. Punktfunda med stolper. Rem lige over jordoverfladen og spær imellem. Lagde terrassebrædder ud som gulv og rejste væggen som skeletter i reglar ovenpå gulvet. Så stolper var ganske korte. Jeg sikrede øverste hjørner med krydsfinertrekanter forvstormsikring. Spær op på ø rem og ståltag med dug under. Det har stået i 8 år nu og er uden skavanker. Det udgravede gør, st der udluftes flot.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis