hydralisk v bremse how to ?

hej, skal til at renovere min single speed bycykel.

v bremser e trænger til nye klodser og kabler og tænker jeg vige så godt kan se på hydrauliske bremser.

jeg kan godt lide det `simple` v bremse system og dets lette vægt (cyklen er en letvægts alu cykel og er gerelt set let)  tænker derfor i f.eks.  dette

https://www.cykelgear.dk/reservedel...gJ-8fD_BwE


det vejer godt nok lidt mere end nuværende bremser men....slipper vel med bøvl med kabler som strækker sig og evt skævt træk i klodser (de nuværende traditionelle v bremser trækker godt nok pænt lige)

spørgsmål:  der står at man blot kan forkorte kablet, men hvordan fylder man olie i kablet efterfølgende ?, kræver det specielt værktøj ? er kablet olie frit ved levering og man skal fylde lige efter montering


nogen som har erfaring med dem og er det godt eller skidt med hydrauliske v bremser...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt kommer slanger til hydrauliske bremser i færdige længder.

Man bruger små sprøjter som del i et væske kit, til at opfylde og udlufte bremser. Søg på YouTube hvordan dette gøres.

Der skal jo også skiftes bremsevæske med nogle års mellemrum.


Elektronikteknikeren

ja jeg troede også de kom i færdige længder...men teksten i linket beskriver det kommer i 2 meter ! og blot klippes til i længden...derfor spørgsmålet (har aldrig haft hydraliske bremser)


anyway, den 10 år gl. havelågen fik i dag vasket vinterstøvet af og fik ny kæde, smurt hjullejer - og i skabet fandt jeg nogle nye bremseklodser jeg købte for nogle år siden, de blev sat på og de traditionelle v bremser, reagere. nu prompte = jeg lader dem side og venter med hydraulik til en anden god gang.

tak for svaret

tror jeg vil bruge de bevilligede finanser til en smart cykel lås istedet...har det i huset og vil også gerne have til cyklen.

God idé at få brugt hvad du alligevel har på lager.

Vi bremser kan også sagtens bide til, blot de får lidt omsorg i ny og næ.


Elektronikteknikeren

En Magura HS ** er påfyldt ved køb. 

Så længe du kun åbner systemet 1 sted, løber der ikke olie ud og du kan korte trykslangen af med en superskarpt kniv. Så skal slangen klemmes med NYE! pakninger. 

Jeg bruger HS11/HS22 på børnecykler og andet bycykelværk. Hvis det skal være lidt stivere er en HS33 (hvis greb heller ikke er så klodset) nok første valg. 

Olien er "once in a lifetime". Du må IKKE brugens bremsevæske, men Maguras "Royal Bood".  Der følger en vejledning til analfabeter med og Magura har 100.000 og 1 videos på YouTube. 






 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis