hydralisk v bremse how to ?

Følg tråden
NielsChr
NielsChr
Postnr: 2610
NielsChr NielsChr

hej, skal til at renovere min single speed bycykel.

v bremser e trænger til nye klodser og kabler og tænker jeg vige så godt kan se på hydrauliske bremser.

jeg kan godt lide det `simple` v bremse system og dets lette vægt (cyklen er en letvægts alu cykel og er gerelt set let)  tænker derfor i f.eks.  dette

https://www.cykelgear.dk/reservedel...gJ-8fD_BwE

det vejer godt nok lidt mere end nuværende bremser men....slipper vel med bøvl med kabler som strækker sig og evt skævt træk i klodser (de nuværende traditionelle v bremser trækker godt nok pænt lige)

spørgsmål:  der står at man blot kan forkorte kablet, men hvordan fylder man olie i kablet efterfølgende ?, kræver det specielt værktøj ? er kablet olie frit ved levering og man skal fylde lige efter montering

nogen som har erfaring med dem og er det godt eller skidt med hydrauliske v bremser...

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Normalt kommer slanger til hydrauliske bremser i færdige længder.

Man bruger små sprøjter som del i et væske kit, til at opfylde og udlufte bremser. Søg på YouTube hvordan dette gøres.

Der skal jo også skiftes bremsevæske med nogle års mellemrum.

Elektronikteknikeren
NielsChr
NielsChr
Postnr: 2610
NielsChr NielsChr Trådstarter

ja jeg troede også de kom i færdige længder...men teksten i linket beskriver det kommer i 2 meter ! og blot klippes til i længden...derfor spørgsmålet (har aldrig haft hydraliske bremser)

anyway, den 10 år gl. havelågen fik i dag vasket vinterstøvet af og fik ny kæde, smurt hjullejer - og i skabet fandt jeg nogle nye bremseklodser jeg købte for nogle år siden, de blev sat på og de traditionelle v bremser, reagere. nu prompte = jeg lader dem side og venter med hydraulik til en anden god gang.

tak for svaret

tror jeg vil bruge de bevilligede finanser til en smart cykel lås istedet...har det i huset og vil også gerne have til cyklen.

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

God idé at få brugt hvad du alligevel har på lager.

Vi bremser kan også sagtens bide til, blot de får lidt omsorg i ny og næ.

Elektronikteknikeren
Mjølner
Mjølner
Postnr: 2000
Mjølner Mjølner

En Magura HS ** er påfyldt ved køb. 

Så længe du kun åbner systemet 1 sted, løber der ikke olie ud og du kan korte trykslangen af med en superskarpt kniv. Så skal slangen klemmes med NYE! pakninger. 

Jeg bruger HS11/HS22 på børnecykler og andet bycykelværk. Hvis det skal være lidt stivere er en HS33 (hvis greb heller ikke er så klodset) nok første valg. 

Olien er "once in a lifetime". Du må IKKE brugens bremsevæske, men Maguras "Royal Bood".  Der følger en vejledning til analfabeter med og Magura har 100.000 og 1 videos på YouTube. 

Vil du være med? Log ind for at svare.