Lille vaskemaskine (igen sorry)

Hvad tænker i om denne:

https://www.tectake.dk/mini-vaskemaskine-med-4-5-kg-centrifugering-3-5-kg-vask-og-centrifugering-400777?gclid=CjwKCAjwp_zkBRBBEiwAndwD9bxtGR83ad8ks7jrd120UwUBdx-VCIxYYRgtHXPVxJunKu2JUz0CbhoCFqMQAvD_BwE

Umiddelbart synes jeg det er underligt at den er i plastik men hvorfor ikke? 

KApaciteten gør ikke så meget, da jeg kun er 1 person, og ikke skal vaske til 2 børn fx, kan den så være helt ok ? Eller er det bare noget skrammel?

Og har i bedre forslag ?

Hvad tænker i om denne: https://www.tectake.dk... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har faktisk et par ideer ide men det kræver en ombygning af vaskemaskinen og det skal være en ældre model og lidt andre ting  .nu du skriver du har 5-6 ildsteder i gang så har teoretisk masser af energi til rådighed nu ved jeg ikke om det bål pejse brændeovnen eller hvad det er for nogle ildsteder du har. Det der kræver energi er endelig opvarmningen af vandet motor pumpe med bruger max 400-500 w måske kun 300 w ved små maskiner  ved max belastning af maskinen. maskinen er fuldstændig ligeglad med hvordan varmet bliver varmet op. ideen er at du skal bruge dine ildsteder til opvarmning af vandet. hvis det er bål du bruger vil en gl støbejerns radiator i passende størrelse kunne bruges anbragt over bålet .Du har så vand anbragt i en beholder over  radiatoren og forbinder de to rør min 1  tommer fra radiatoren til beholder.Det ene rør forbinder du til beholder i bunden det andet til toppen .når vandet bliver varmet op i radiatoren  vil det varme vand stige til toppen af beholder og vandet vil begynde at cirkulere dvs du kan varme  vandet op i beholder også tappe det varme vand direkte i vaskemaskinen måske kunne man sætte et simpelt blanding batteri på tilgangen til maskinen så man kunne justere temp på vandet så det ikke bliver alt for varmt .en anden ide er hvis du bruger pejs eller brændeovn kunne være en kobber spiral sat direkte i ildstedet også lede vandet vandet over i en beholder til opvarmningen men pga størrelsen på kobberrøret vil det nok kræve en pumpe for at få cirkulation i vandet .beholder til opbevaringen kunne sangtes være en gl varmvandsbeholder på 60 liter  da den både er isoleret og ikke ruster samtidig er det ene rør ført til toppen og det andet er i bunde.
vaskemaskinen skal du så tage varmelegemet fra men bare lad det sidde. De ny maskiner har tit en max tid til opvarmning af vandet dette har de ældre ikke samt der er meget mindre elektronik i dem til at gå i stykker specielt når du køre generator drift så er det ikke en stabil vekselstrømskurve med mindre du bruger en elektronisk generator. De gl maskiner har desuden kul motor mange af de nye har elektronisk motor og er sarte overfor spændingenfald-støj-stabile vekselstrøskurver mm de gl maskiner køre bare speciel hvis den er med mekanisk timer de er ikke så pjattet .Det eneste problem er at hvis de er alt for gl så køre maskinerne på 400v men det burde være muligt at finde en på 230 volt .Det kræver at man bygger lidt ting op man burde i teorien virke
vaskemaskine kunne være sådan noget lignede den her:
https://www.dba.dk/andet-maerke-vaskemaskine/id-1058944815/
vvb holder kunne være sådan en her smart ved denne model er at du kan se temp i beholder :
https://www.dba.dk/vandvarmer-carlsbad-50l/id-1059219445/
støbejernsradiator kunne være noget lignede det her :
https://www.dba.dk/radiator-2-stk-radiatorer/id-1057479926/
en helt anden ide er et gl gasfyr med vvb koblet op på flaskegas som så kunne levere varm vand til vaskemaskinen en gasfyr bruger ikke mange watt for at køre og behøver ikke at være tændt på andre tidspunkter end når vaskemaskine køre dog kræver et gasfyr dog en form for aftræk/skorsten
Håber det giver mening hilsen ideen mager alias opfinder som har genopfundet den dybe tallerken :)

Okay jeg kan ikke læse mig igennem det der (lav afsnit!).

Men mine erfaringer med den er: nu nogle mdr senere:

Hvis man kun er 1 person eller fx i sommerhuset er den find nok til. Altså især hvis alternativet er et vaskeri "nede i byen" eller i en vaskekælder, hvis man ikke har plads til en alm vaskemaskine.

Den gør det den skal, nemlig plaske vand rundt med det vaskemiddel man nu har fyldt i den, og centrifugererer til en vis grad også. Dog skal man regne med lidt længere tørretid, men det kan man vel leve med som enkelt person.

Så er man bare single og sådan så er den helt fin.

Er man derimod en børnefamilie så bliver man nok hurtigt træt af den, pga den lave kapacitet ;)

Det helt store plus er at den ikke kræver viderere vandinstallationer, udover vand dirkete fra bruserkabinen eller hvad man nu har, og afløb ud i samme. og heller ikke krav til strøm udover hvad man ville have til en lampe eller lign.
Jeg har i al fald haft alt mit tøj i gennem , det tog godt nok en helt dag, a´ca 20 min af gangen, da man centrifugerer særskilt, men den kan godt både vaske og centrifugere samtidigt. Så det tar lidt tid, men er man alene og har kun lidt plads, så er det et vældig godt alternativ til at rende på vaskeri synes jeg ;)

Uden det skal lyde som en reklame, jeg har intet med firmaet at gøre udover at være en tilfreds kunde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis