Lille vaskemaskine (igen sorry)

Hvad tænker i om denne:

https://www.tectake.dk/mini-vaskemaskine-med-4-5-kg-centrifugering-3-5-kg-vask-og-centrifugering-400777?gclid=CjwKCAjwp_zkBRBBEiwAndwD9bxtGR83ad8ks7jrd120UwUBdx-VCIxYYRgtHXPVxJunKu2JUz0CbhoCFqMQAvD_BwE

Umiddelbart synes jeg det er underligt at den er i plastik men hvorfor ikke? 

KApaciteten gør ikke så meget, da jeg kun er 1 person, og ikke skal vaske til 2 børn fx, kan den så være helt ok ? Eller er det bare noget skrammel?

Og har i bedre forslag ?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du ikke plads til en normal vaskemaskine? Den du henviser til, kunne jeg ikke drømme om at købe. Hjemmesiden er heller ikke e-mærket, så det kan være usikkert at købe der. Du kan købe en normal vaskemaskine for ca. 2500. Der står for øvrigt intet om had vaskemaskinen kan eller hvilken hastighed den centrifugerer med.


fase

Jeg tror, jeg har set en test/beskrivelse af den på Youtube.

Måske kan man søge på navnet. Jeg mener det var under noget “OFF grid”, eller “Van Living” - d.v.s. folk med ikke så meget plads, ikke så meget strøm mv.   


Træd ikke på mine ledninger :o)

Hvis man søger “xpb45” på Youtube, så findes der en del videoer.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Her er en video om maskinen:

Minivaskemaskine

Læg mærke til, at der ikke er varmelegeme i maskinen, så du skal selv komme em passende mængde vand ved den rette temperatur i maskinen. Der er ingen oplysninger om centrifugeringshastighed, men den kan ikke være særlig høj.



fase

Du skal ikke være bange for om hjemmesiden er har et e-mærke eller ej. Der er tusindvis af hjemmesider som lever op til kravene, men som ikke har råd til at have e-mærket på deres hjemmeside. Desuden kan du til alle tider gøre indsigelse i banken som sikrer dine penge. Der er ingenting at bekymre sig om efter min mening ift til manglende emærke.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Tak for videoen ! 

Jeg problemet er at jeg har plads til en alm vaskemaskine!

Er bare træt af at rende ned i vaskekælderen og så er der alligevel optaget, eller andre hugger ens tøj. 

Så ja en lidt besværlig måde at vaske på, men bedre end ingen ting, så tror jeg prøver den

hej. stødte lige på dit indlæg.
Jeg har den på videoen. Er til salg for 900.-
Brugt den 4-5 gange. Er ikke imponeret
Hilsen Off-grid eneboeren
Tak for dine 2 forslag. Har så sent som i dag set på begge maskiner + 20-25 andre.
Jeg bor Off-grid uden fast vand og el så jeg henter vand i 200 L beholder samt har 5 forskellige generatorer med ydelser fra 700 W - 6000 W.
Mit problem er at jeg leder efter en vaskemaskine som IKKE er energirigtig m.m.
Jeg vil ikke have en 3500 W generator til at køre i 2 - 3 - 4 timer for at vaske 5 kg tøj og dermed bruge ml. 1,5 - 2 liter brændstof I timen! 
Ja, jeg har set at nogle af de "moderne" energi spare maskiner har vaske programmer på både 15 min. og 30 min. og 1 time, men det er ikke til almindeligt tøj og arbejdstøj, men kun til lette og sarte tøjstykker såsom silke og lignende og da kun Max 2 kg.
I gamle dage ( for 20 år siden) mener jeg at en 5-6 kg vask varede max 1,5 time på 60 grader og uden alle de computer styrede finesser som der er nu.
Ja - så kunne jeg jo finde en industri vaskemaskine til 20.000 kr, men den skal have 400 Volt og trækker vel 6-8.000 w eller mere.
NU skulle man jo tro at jeg bor i Canada - Alaska eller på en ødegård lang oppe i Sverige, men nej. Det er såmend bare på Fyn, hvor der kun er 4 møntvaskerier. 3 i Odense og 1 i Svendborg, men jeg orker ikke at køre 2 x 50-60 km for at vaske tøj. Og de fjerntliggende naboer vil ikke længere give mig adgang mod betaling til deres vaskemaskiner, da mit tøj m.m lugter af røg fra de 6 ildsteder jeg har som eneste opvarmning og campingpladserne er ikke interesseret i at jeg kommer forbi.
Energi Fyn vil have 250.000 + moms for at lægge kabel ned og vand koster langt over 100.000 kr og de kan ikke finde ud af at lægge vand og el ned i samme nedgravning  
Og nej. Solpaneler duer ikke da jeg har 20 m høje skrænter med 15-20 m høj skov lige rundt om hele ejendommen, hvorfor tagrygs vindmøller heller ikke duer.

Så en gammel "antik" og næsten ubrugt vaskemaskine vil være kærkommen.
Hvis nogen har nogle gode ideen, skal de være velkommen.

Hilsen fra
Off-grid eneboeren langt ude i skoven nede i hullet

Velkommen til jorden kunne jeg fristes til at sige ;-)

Herregud, hvad med et vaskebræt. Hvis du vasker "manuelt" kan du jo også se hvor skidtet er og koncentrere dig om de steder. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis