Stikkontakt i ustabil vægstump?

Hej folkens..

Kan det mon lade sig gøre?

På billedet kan man se et stykke væg hvor der tidligere har siddet en dør i højre side af billedet med en stikkontakt monteret i gerigt. Døren skal op igen, men jeg vil godt have stikkontakten ud i væggen.

Hvordan får jeg forberedt det så man kan fræse ud til en ny stikkontakt i vægstumpen?

Væggen er lavet af 75 mm letbeton, virker meget skrøbelig og bevæger sig noget når man skubber let til den.

Thomas

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du er usikker på om væggen falder ned, når du laver et hul til en dåse til stikkontakten, kan du vente til døren sat i igen. Ellers borer du i gasbetonen, så der bliver hul til dåsen, stikker kablerne i dåsen og murer den fast. Husk at dåsen skal så langt væk den højre kant, så der er plads til gerigt. Min 10 cm.


fase

Nej der ikke meget plads tilovers. Gerigtet fylder jo ikke 10 cm., men der skal jo være lidt afstand mellem gerigt og indmuringsdåse. Hvilket værktøj du vil bruge, afhænger af hvad du har, men en multicutter lyder som en udmærket løsning.


fase

Det hele er alt for ustabilt, så jeg bygger den op igen fra bunden af i stedet.

Dørhullet var også for stort så når det får de rigtige 81 cm bliver der plads til både gerigt og stikkontakt og det hele kommer til at at gå meget lettere. 

Tak for hjælpen.

Mangler der ikke nogen ledninger i forhold til dit første billede? Og har du lavet en samling mellem rør og kabel?


fase

Der er 2 rør, det er måske lidt svært at se. Det andet sidder på ydersiden. 

Der er ikke rodet med ledningerne. Jeg har kun samlet det originale 16mm rør og flexrør med en rørmuffe. Satte kun tape udover for at holde det sammen inden det støbes ind.

Er det helt skørt? 

Så længe der ikke er samlinger på ledere i rørene er det OK


Elektronikteknikeren

Det er der ikke. 🙂

Så kom det til at se sådan ud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis