revne i brændeovn

Hej!!

Jeg vil lige høre om der er nogle på dette sted der ved om det betyder noget for en brændeovn, at der er komme en revne i en af de varme isolerende kakler inden i ovnen. Ovnen vi har anskaffet os er en Morsø 3140.

mvh

Kim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim,

Normalt betyder det ikke alverden - hvis ellers kaklen bliver siddende og revnen ikke er for stor. Eller kan du købe pladerne i løs vægt og save dem til. Der er jo også revner i hjørner og hvor kaklerne ellers støder sammen...

Mvh.

Jan R.
hej

tak for dit indlæg!! ovnen er 3 uger gammel, og revnen går fra top til bund, mit spørgsmål gik mere på om det er normalt at kaklerne revner!

mvh

Kim
Citat fra kimtania

tak for dit indlæg!! ovnen er 3 uger gammel, og revnen går fra top til bund, mit spørgsmål gik mere på om det er normalt at kaklerne revner!

Det er vist meget normalt, at de revner, meeen, 3 uger er ikke meget. Hvis det bare er en enkelt revne ville jeg ikke gøre noget - den beskytter jo stadig jernet mod den hårdeste varme, ligesom den stadig holder på varmen.

Til vores Morsø købte jeg et sæt færdige plader, da de alle var mere eller mindre ødelagt, da vi overtog huset fra en tidligere ejer. Det er sikkert billigere at skære dem selv, men det andet er nemmere...

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej smile

I din manual til din Morsø står der at det er helt almindeligt at stenene revner, og at det intet betyder.

Mvh ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis