Slibning af knive.

Jeg har en del køkkenknive,der efterhånden er blevet lidt sløve,har forsøgt med et strygestål,men det virker ikke rigtigt.Jeg har på nettet set,at der findes forskellige knivslibere,men er de noget værd ?


bh
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Strygestål er kun til at opfriske knive med. Min søn er udlært butiksslagter, og der har de en lille båndsliber med fin kornet bånd. Og så strygestålet til at opfriske den i daglig brug. 

Men den må naturligvis ikke køre så længe at ægget bliver varm.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi har en sliber med den ene fine sten i vand - det er det helt perfekte for os.. båndsliber går hurtigt, men kan give meget uens æg på kniven.. fint og hurtigt - men her er det jo hygge og rolighed

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er forskelligt hvordan man skal slibe fra kniv til kniv men vil anbefale dig vådsten en 400 en 1000 og en finere 3000 sten. det kræver træning så øv dig på de billige knive. alternativt kan du sende dem til knivblokken.dk og så sliber de dem for dig for en pris. mener det koster 700kr for 6 knive


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Jeg kan godt anbefale den her   https://grillbutikken.dk/redskaber/knivsliber-pro  Den er ikke så hurtig, men det er heller ikke nødvendigt at gøre så tit. jeg satte selv min på en plade som jeg kan spænde fast til bordet så den står fast medens man sliber. ellers bliver det lidt vakkeltvorent når det er en tung kniv. Der er osse en med plade, ved ikke hvordan den virker.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg tænkte nu mere på de mindre modeller,som f.eks.en knivsliber fra OBH,til ca.300.00 kr.


bh
Annonce

sådan en har jeg jeg synes ikke den dur så købte den næste. desværre er du lidt langet væk ellers ku du købe den billigt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 30-03-2019 07:25:40

Jeg kan godt anbefale den her   https://grillbutikken.dk/redskaber/knivsliber-pro  Den er ikke så hurtig, men det er heller ikke nødvendigt at gøre så tit. jeg satte selv min på en plade som jeg kan spænde fast til bordet så den står fast medens man sliber. ellers bliver det lidt vakkeltvorent når det er en tung kniv. Der er osse en med plade, ved ikke hvordan den virker.

 Jeg har sådan en den virker fint 👍

jeg er kok og har altid slebet mine knive på en slibesten.  hvis den var helt gal så sendte vi dem over til hw larsen i kødbyen. 

men en slibesten med masser af vand kan klare de fleste knive. og så er de keramiske strygestål rigtig gode tim at friske op med. bare pas på dem for de knækker hurtigt hvis du taber noget på dem. 

men det vigtigste er hvordan du behandler dine knive. hvis de bare kastes ned i skuffen til alle de andre ting så hilder de ikke længe. og de skal vaskes i hånden og ikke i opvaskemaskinen. 

mine knive har deres egne æsker og konens knive de flyder bare i skuffen og er meget sørgelige. 

https://www.jemogfix.dk/slibesten-til-slibning-af-knive/3120/9045296/search/?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1243160&gclid=EAIaIQobChMI66-915OA5AIVAud3Ch3UxAg_EAQYByABEgLqGfD_BwE

denne er billig. den kan du prøve med på en af dine gamle knive. hvis det fungere så kan du investere i en lidt dyrere sten. 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis