Hvad kan i anbefale?

Jeg har (redet mig) lidt slidgigt i knæene og hofter.

Så er blevet anbefalet at cykle, og nu kommer forår/sommer jo, håber jeg og her i Nordvest Jydeland blæser der jo som bekendt en del.

(alt unde 25 sec/m er godt vejr, resten er bare blæsevejr) 

Har en' gammel skærveknuser, som vist trænger til at komme på pension.

Skal vist ha' fundet mig en el cykel, hvad er jeres erfaringer mht. motor i krank/forhjul?

Hvad synes i der er af fordele/ulemper ved de to typer?

Det er måske svært at svare? 

Vil blive glad for nogle indput fra jeg LDS fæller




Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden at kende til kvaliteten, så jeg tilfældigvis at Aldi har en elcykel på tapetet i deres seneste avis.

Der plejer aldrig at være problemer med at reklamere over ting derfra. Man kunne jo tage forbi til en demo.


Elektronikteknikeren

Nå, den har åbenbart vundet nogle tests, og er endda udstyret med hydrauliske bremser fra magura. Det virker ikke helt tosset. Endvidere er motor ekstern, så cyklen er l sig selv fuld servicerbar som vi kender det fra en almindelig cykel.

Det gode ved magura bremserne er den lineære føring af klodserne, som gør at de bliver slidt uniformt og bider ens på hele fladen.


Elektronikteknikeren

Tak Gregersen

Dejligt du vil komme med indput, det værdsætter jeg bestemt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Hvad er budgettet? Og hvor langt skal der cykles?

pilehave.

Ja selvfølgelig det er jo også en vigtig info.

Men 10 - 15.000, gode danske kr.

Ja til at begynde med bliver det jo nok ikke så meget, men på længere sigt måske 15 20 km. det har jo nok noget med batteriets størrelse i Ah ku' jeg tænke mig og andre ting som kuperet landskab ol.

Det er bare mig der ikke har givet eller pressiseret mit spørgsmål.

Som var  møntet på hvad der var af erfaringer ang. hvor motor var placeret 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce

Jeg ville nok ikke købe i Aldi.. selvom den får fin kritik, så er du ilde stedt ved problemer

Spørg evt. på cykelgalleri.dk - der synes jeg de virker seriøse (de, der er tilbage efter facebook m.m.)

Eller gå ned til den lokale cykelhandler.. jeg oplever, at jeg kan ikke købe reservedele billigere, end jeg får dem - inkl. skift af dem - ved den lokale.. (ikke elcykel dog)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Aldi har jeg måske også lidt anspændt forhold til mht. reklamation, uden at vide det 100%

Har forhørt mig ved den lokale cykelhandler, så det blive nok der jeg vælger at købe, i sidste ende. 

Mit spørgsmål gik mere på om hvordan forskellen var imellem, nav/krank og forhjuls monteret motor. (evt. ricisi)

Har fået lovet at forhandleren ville gøre de 2 forskellige cykler klar til afprøvning, så jeg finder nok en løsning på mit?

Her tænker jeg på service og evt. reklamation så er han jo den nærmeste, og dermed nemmest at få evt. problemer om sådanne mod forventning sku' opstå.

Lader lige mit? stå lidt endnu om der skulle komme andre med erfaringer udi El cykler, inden jeg lukker og afslutter med tak for alle svarene.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Har en kollega med motor i forhjul, og der skal man passe på om vinteren, for den vil neget gerne skride/vælte om vinteren når det er lidt glat - men kl 6 om morgen er eet jo ikke alle cykelstier i byen der har fået salt endnu

Så han var nødt til og sætte pigdæk på cyklen for og få bid  

Om vinteren vil jeg begrænse mig til kondicyklen. Jeg bor i en lille landsby hvor der bliver saltet sent, så det går nok endda tror jeg.

Men takker for dit råd og erfaring Martin.v


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Den bedste placering af motoren er på kranken. Dernæst baghulet og til sidst forhjulet. Bosch, Kalkhoff og Yamaha laver de bedste kranksystemer.

Placering af batteri skal være så lavt som muligt, det med at det ligger under bagagebæreren er ikke rigtigt optimalt. Hellere på skrårør eller saddelrør.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis