Misfarvning af maling på pudset facade

Hej

For et par år siden fik vi renoveret gavlen på vores hus. Det er fra 1919 med pudset facade. Der var en del revner og løs puds som blev fjernet, resten blev slebet groft. Så blev det pudset op igen med armeret puds. Vi malede det umiddelbart efter, først grundet, og så malet med Flügger Facade Universal. Det så godt ud, men efter 3-6 måneder begyndte der at komme lyse misfarvninger i malingen. Det kommer hvor det tidligere har været revnet puds, eller hvor der f.eks har været boret forankringshuller til stillads, som man kan se på billederne. Det ser ikke umiddelbart ud til at pudset fejler noget, ingen revner eller lign.

Hvad skyldes de hvide misfarvninger? Og kan man bare male det over igen, eller kommer det så også igennem næste lag maling?  Hvordan får vi en pænt malet facade igen?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er revnerne repareret med? Var pudsen HELT bundttør, før I malede?


 

Der stiller du så et par gode spørgsmål... Nu er det jo ikke god stil at skrive i et gør-det-selv forum at man har betalt sig fra tingene, men selve murer-arbejdet fik vi et firma til. Alt det løse puds blev banket af og pudset op igen, og der skulle ikke have været revner i selve murværket. Det var Weber Multi 292 der blev brugt.

Om det var helt tørt før maling ved jeg ærlig talt heller ikke. Vi malede det inden for de første 1-2 uger efter mureren var færdig - pga sommerferie aftalte vi at de kunne lade stilladset stå 14 dage, for så kunne vi bruge det når vi skulle male.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg tror det er en kombi af kort tørretid og saltudslag.


 

Hmm, kan man så bare male det over igen, eller trænger det bare igennem næste lag også?

Det vil blive ved med at kunne ses. Jeg tror du skal sandblæse på de udsatte steder, og så give en form for spærregrunder. Men forsvinde gør det aldrig, før du maler hele gavlen to gange.


 

Ok - tak. Tror jeg prøver at lave en testmaling af et lille område og ser om det over tid trænger igennem igen. Ellers må jeg overveje om vi bare lever med det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også