Lysdæmper virker ikke

Hej. Fik sådan en monteret https://detled.dk/lk-fuga-lysdaemper/1480-hd2200-led-dase-lysdaemper-1-150w-230v-hvid-7392529121261.html


Der gik et par uger, så virkede den ikke mere. Fik den byttet og så virkede det. Nu, her et par måneder efter, virker den pludselig ikke igen. 


Er det bare noget skrammel? Hvad kan det skyldes? 


Mvh. Christian M
 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad har du haft tilsluttet den og hvor mange watt trækker det?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 26-03-2019 19:12:01

Hvad har du haft tilsluttet den og hvor mange watt trækker det?

 Lysdæmperen går ind og styre de 3 guldlamper over spisebordet. Fra den går strømmen over til lampen tættest på, som en anden lysdæmper styrer. Men når Lysdæmperen til guldlamperne går ud, så får den anden lampe ikke strøm. 


Vi har samme lysdæmper i køkkenet, hvor der er 13 spots. Dén lysdæmper har vi ikke haft problemer med,, ligesom den lysdæmper til den ene lampe heller ik har problemer isoleret set. 

Så måske den ene lysdæmper får for meget strøm eller hvad man siger? 


Mvh. Christian M
 

Ifølge webshoppen må lysdæmperen trække 150 watt med LED tilsluttet. Deres link til databladet fungerer ikke lige. Hvor meget trækker det du har tilsluttet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Lysdæmperen går ind og styre de 3 guldlamper over spisebordet. Fra den går strømmen over til lampen tættest på, som en anden lysdæmper styrer. Men når Lysdæmperen til guldlamperne går ud, så får den anden lampe ikke strøm. 

Hvis jeg forstår det du skriver rigtigt sidder de to lyddæmper i serie? der brude være strøm til den anden hvis den ene går i stykker. 

christiannielsen skrev den 26-03-2019 19:44:01

Ifølge webshoppen må lysdæmperen trække 150 watt med LED tilsluttet. Deres link til databladet fungerer ikke lige. Hvor meget trækker det du har tilsluttet?

 Det er 3 x disse lamper https://www.lampemesteren.dk/ball-pendel-messing-frandsen.aspx?gclid=CjwKCAjwm-fkBRBBEiwA966fZJSakyTO5H5GcjCHYCu96YBFRUQXY_pmBYARAQUcb4NRli5Ui05GaBoCDeMQAvD_BwE

Den over spisebordet er denne model i 25 cm (medium) : https://www.lampeshop.dk/produkter/496-frandsen/1998-ball-pendel/


Mvh. Christian M
 

Annonce
primo-ct skrev den 26-03-2019 20:01:38

Hvis jeg forstår det du skriver rigtigt sidder de to lyddæmper i serie? der brude være strøm til den anden hvis den ene går i stykker. 

 Sidste gang virkede den anden i al fald igen, da jeg skiftede den der styrede de 3 lamper. Så på den må de være serieforbundet mht strøm 


Mvh. Christian M
 

Lysdæmperen går ind og styre de 3 guldlamper over spisebordet. Fra den går strømmen over til lampen tættest på, som en anden lysdæmper styrer. Men når Lysdæmperen til guldlamperne går ud, så får den anden lampe ikke strøm. 

Det lyder som om du har taget strømme til lysdæmper nr. 2 fra udgangen på den første lysdæmper, det betyder at du belaster den første lysdæmper med hele belastningen til begge lysdæmpere. Hvis det er forbundet rigtigt, går lysdæmper nr.2 ikke ud når nr.1 bliver defekt. Kan du ikke tage et par billeder af forbindelserne i den første lysdæmper. Det lyder som om den er forbundet forkert.


fase

Så kunne det godt lyde som at den ene lysdæmper forsyner alle lamper + lysdæmper nummer 2. Og så kunne den da godt tænkes at blive overbelastet. Men du må prøve at kigge på de lyskilder hvor meget de trækker.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ledningen med strøm fra tavlen er den jeg holder ved. Den går så ind og bliver ligeligt delt op i de 2 lysdæmpere.

Hvordan det er samlet i serie ved selve lampe udtag og stikkontakter, har jeg ikke viden om. 


Mvh. Christian M
 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis