Danfoss masterregulator slår fra

Har gulvvarme i hele huset der styres af en Danfoss masterregulator. En morgen var huset koldt og jeg kiggede i bryggerset og fandt systemet melde alarm og ikke sende varme ud. Efter lidt justeringsforsøg tof jeg strømmen og da jeg slog det til igen virkede det fint. Da jeg tjekkede systemet et par timer senere var alarmen tilbage igen. Jeg slog det fra igen og tjekkede systemet hvert 10. minut. Det kørte i halvanden time før det slog fra. Jeg prøvede igen og der kørte igen over en time. Der er tryk på systemet (1,2 bar) og jeg kan ikke gennemskue noget der udløser fejlen. 


Er der nogle kloge mennesker ser har et bud på hvad det kan være? Systemet har kørt i 6 år.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad fejl melder den, input eller output


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Input blinker

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Så er det dine rumtermostater der driller.

Har du skifter batterier 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Alle sammen på en gang?


Nej det har jeg ikke.

Det er set før.

Og linktesten er også fin når du trykker på rumtermostaten? 

En mulighed er at kode det hel om på ny.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvis jeg tager strømmen og tænder den igen virker det fint. Har ikke testet alle termostater, men har prøvet 2 og de virker som de skal.

Prøv at nulstille rumtermostaterne en af gangen og det samme med udgangen og kod den ind igen. Hvis det ikke hjælper kan det være en mulighed at nulstille masteren og kode det hele ind på ny.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Ok. Det prøver jeg i morgen. Tak for input 😉

Hej Epoxymand 

Testede alle termostaterne og hos en enkelt var batteriet lækket. Så rensning og derefter nye batterier og så var den klar til at connecte med masterregulatoren igen. Nu har systemet kært 6 timer uden alarm! Fedt. 

Mange tak for hjælpen!

Det var så lidt, så er varmen i hytten redet 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også