Støbning af gulv garage

Følg tråden
M_Harboe
M_Harboe
Postnr: 7000
M_Harboe M_Harboe

Hej, 

Jeg har et trægarage som har stået siden 1973, så den er mildest talt ved at være klar til udskiftning.

Den oprindelige garage er 4X6 meter, ca 24 kvadratmeter, så vil jeg gerne udvide den så den er ca 6X8 meter, ca 45 kvadratmeter.

Det oprindelige gulv er en betonplade som er ca 10cm tyk, der er ikke gravet sokkel. Den ligger lidt under niveau, så når det regner meget står der vand inde i garagen. Så vil meget gerne have hævet den ca 10 min i forhold til den jeg har nu.

Så kommer mit spørgsmål.

Kan jeg bare støbe en ny betonplade oven på den gamle?

Jeg vil meget gerne slippe for at grave ud til sokkel og banke den gamle betonplade op.

Den skal bygges op af træ igen, skal ikke være opvarmet.

Børgealle
Børgealle
Postnr: 5700
Børgealle Børgealle

Jeg kan ikke tænke at det er noget problem. Jeg ville ingen skrupler have. 

Har du husket alle reglerne i BR18 vedr sekundær bebyggelse? Nu kender jeg ikke din grund og øvrig bebyggelse, men når du forstørre garagen så meget, kan det jo være man rammer ind i nogle problemer med samlet størrelse, samlet længde, højde mv. 

M_Harboe
M_Harboe
Postnr: 7000
M_Harboe M_Harboe Trådstarter

Børgealle, tak for input.

Jeg har læst og læst på reglerne, men så vidt jeg kan se får jeg ikke problemer.

Umiddelbart skal jeg ikke engang søge om byggetilladelse.

Jeg har ikke talt med kommunen endnu om de ser nogle problemer med bygger den om, jeg har godt nok på fornemmelsen at det ikke går så let.  

Børgealle
Børgealle
Postnr: 5700
Børgealle Børgealle

Hvis du ikke har andre skure, drivhuse, legehuse, overdækkede terrasser mv. og dermed klar under 50 kvm tilsammen, så skal du ikke søge tilladelse. Kun anmelde.

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Hvis eller det gamle gulv er stabilt, og uden revner og sætninger, kan du fint støbe ovenpå.

Hellere eje, end at leje.
Vil du være med? Log ind for at svare.