Snavssamler

Hej med jer,

Jeg ønsker at tømme snavssamler/filter (se rød pil) på billede.  Er dette filter kun til det varmevand/gulvarme?

Jeg er klar over fyr skal slukkes. Skal gulvarmeshunt (inkl. pumpe) og de to stophaner på frem/retur også lukkes? (orange pile).

Hvordan gør jeg? Sidste gang skruede jeg bare filter direkte ud, det pissede ud med vand cirka 5 l og svært at håndtere der - kommer udover installationen. Tog lang tid langsomt at tappe det af.

Hvad gør jeg og hvor tapper jeg af?

BH

René

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Det vil være rigtig godt at lukke ved de orange pile. Så undgår du at få luft i gulvvarme systemet. Du kan ellers lukke vand af ved at sætte en slange på hvor du ellers lukker vand på ( sikker den ene ende af den hvide slange der ses i venstre side). Så ellers holde en lille spand under snavsesamler. 

Gulvvarmer åbner du ikke før du har tryk på igen og eventuelt udluftet de steder du kan.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hej igen,

Men jeg vil ikke tømme hele kedlen for vand. Jeg vil kun rense filteret. 

Mange tak.

BH

Du skal egentlig kun have trykket taget af. Når du har tømt trykekspantionsbeholderen kommer der næsten ikke mere vand. Jeg ville blot tappe vand af til trykket er på 0, og så lukke for aftapningen. Så vil der kun komme en lille smule vand fra filteret.

Søren O
hej igen, så det du siger er at lukke for fyr. lukke for guldvarmen på de to haner og så tappe vand på hanen over filter, se vedhæftede billede og skrue filter ud? bh
Kan se jeg ikke kan oploade nye billeder men over filter, hvor der er rød tape (ved siden af grøn hane) sidder der en hane
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis