Hjælp til opsætning af hegn

Vi skal have købt og opsat et hegn i haven. Hegnet skal ikke fungere som læhegn (dog kommer det til at stå et åbent sted i vindretningen) men mere for at skærme for en stor vej. Derfor skal det være 1.80m højt. 

Har fundet noget relativt billigt lamelhegn i Jem og fix som jeg håber kan holde. 

Men har aldrig prøvet at opsætte Hegn før. Har læst at stolperne skal 80-90cm ned men mere ved jeg ikke. 

Tænker jeg skal købe lamelhegn og stolper men skal man bruge mere? 

Vil det være en fordel at afstive lamelhegnet på en eller anden måde for at undgå at det blæser væk eller i stykker? :) undskyld de dumme spørgsmål. 😀

Vi skal have købt og opsat et hegn i haven. Hegnet... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har besluttet mig for at lave et bræddehegn hvor brædderne er forskudte for hinanden på hver side 180 høj og 180 bredt for hvert fag kan det være en fordel at smide reglar i midten af hvert fag for ekstra stabilitet?  

Det er ikke nødvendigt med mellem forstærkning hvis ikke det er tyrefægter tyre der skal holdes inde 

Denne konstruktion er super. Man kan ikke kigge igennem, og da vinden kan passere lidt igennem giver det faktisk mest læ. ( Ved en tæt mur slår blæsten ned på den anden side) 

Du kunne overveje om dine brædder skal sidde på 45 grader, som jeg personlig synes ser mere elegant ud. 1.fag 45 grader op og næste 45 grader ned hvis du forstår billedet.

Her er et link til et billede Det er reklame for gør det selv bladet men du kan desværre ikke se vejledning uden at abonere på bladet. Men mon ikke billedet giver inspiration nok.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis