Samling af orange fiberrør - hjælp søges asap

Hej.

Jeg skal have lagt fiber ind i mit hus imorgen - derfor håber jeg nogle kan give et svar hurtigst muligt. Jeg har ikke kunne hente meget hjælp hos Eniig som udbyder fibernet i mit område.

Kort og godt - kan den tekniker som kommer ud forlænge/samle det orange fiberrør - som man gør med rillerør?

Årsagen er at jeg gerne vil have den indvendige og udvendige boks samlet i mit teknikerskab i midten af huset - og jeg har allerede trukket det orange fiberrør på loftet det skal bare samles med det som kommer udvendigt fra under soklen (oprindelig aftalt med teknikeren var at placeringen af den udvendige boks var i min garage i et varmeskab - men synes nu det er nemmere at samle det hele i mit teknikerskab (udvendige + indvendigeboks + router)

Hej. Jeg skal have lagt fiber ind i mit hus... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når du sætter din trådløse router op, så sæt den ikke ved siden af din elinstallation, hvis den også sidder i dit teknikskab.

Prøvede med en router hvor den var placeret lige ved automatsikringer, der var der nærmest ingen signal på 1 sal, ca 5-6 meter derfra. Og flyttede den 1 meter højere op ca (over automatsikringer) og havde ca 20m/bit samme sted - det var sønnen glad for til hans PS4

Vi har lige fået fiber ind og teknikeren skubbede en samlemuffe på enden af det orange rør, så det kan man godt. Han satte dog ikke nogen udvendig boks op, selovm jeg mener der stod et sted at der skulle være sådan en. Han satte kun en indvendig boks op.

EDIT: havde ikke set det var en mega-gammel tråd.
Mon ikke det kabel er blevet ført igennem på nuværende tidspunkt?   

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ole D skrev den 03-09-2023 16:51:24

Vi har lige fået fiber ind og teknikeren skubbede en samlemuffe på enden af det orange rør, så det kan man godt. Han satte dog ikke nogen udvendig boks op, selovm jeg mener der stod et sted at der skulle være sådan en. Han satte kun en indvendig boks op.

EDIT: havde ikke set det var en mega-gammel tråd.

 fordelen ved den udvendige boks er, hvis fiberen bliver strukket pga graveskade så¨det springer så skal teknikker lave aftale med kunden pga der ikke er en udvendig boks, 

Trefor i kolding fortalte i sin tid da vi havde fiber hos dem at de gjorde det pga steder hvor der er gas lagt i jorden, hvis det siver ind i fiberen pga en utæthed et sted så siver det ud i den udvendige boks ellers vil det havne inde ved kunden.
BOFH skrev den 03-09-2023 17:47:52

Mon ikke det kabel er blevet ført igennem på nuværende tidspunkt?   

/BOFH 

25-03-2019 15:20    jo det må siges, lidt bedre sortering i spørgsmålene var nok ønskeligt, så man ikke svarer på så gamle.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis