Valg af vinduer

Følg tråden
Besto
Besto
Besto Besto

Hej

Ved ikke lige, om det her er det rigtige sted at spørge.

I forbindelse med, at vi tænker på at udskifte vinduer i huset, forsøger jeg at finde ud af hvilke vinduer (rammer), der er det bedste at vælge? Hvilke giver bedst isolering. Valget står mellem Træ, Træ/Alu eller PVC.

Selve ruden vil blive 3-lags energirude.

Med venlig hilsen

Benny

perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Jeg har aldrig set et PVC vindue der var pænt. Træ/alu er det der giver mindst vedligeholdelse. 

-
Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
perhans skrev den 25-03-2019 09:51:33

Jeg har aldrig set et PVC vindue der var pænt. Træ/alu er det der giver mindst vedligeholdelse. 

Enig. Jeg syntes PVC-vinduer ødelæggger udseendet på et hus fuldstændigt.

Desuden åbner mange PVC-vinduer ind af, hvilket gør at man ikke kan have ting og sager stående på vinduespladen, uden at skulle fjerne disse, hvis vinduet skal åbnes...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Besto
Besto
Besto Besto Trådstarter

Nu var det mere isoleringsevnen, jeg spurgte ind til, men fandt en anden kilde til det: https://energivinduer.dk/wp/wp-content/uploads/positiv-010219.pdf

I den kan jeg egentlig se, at der ikke er den store forskel i isoleringsevnen for vinduerne. Dem, jeg har kigget på, har været A-mærkede for alle tre typer materiale.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Vinduer
    Lav-Hus
  2. Hvilke vinduer ?
    Lav-Hus
  3. Valg af træ/ alu vinduer
    Lav-Hus
  4. Valg af Vinduer
    Lav-Hus
  5. Vinduer - hvilke