Beton gulv uden isolering... Hvordan og hvorledes

Hejsa,

Jeg har lige revet et eksisterende beton gulv op i en garage, for at udvide den og støbe nyt beton gulv. Men jeg er løbet ind i nogle spørgsmål som jeg ikke kan finde entydige svar på på nettet.

Jeg vil lave et støbt beton gulv uden isolering, hvor der kan køre en bil ind på, dvs 100mm beton med armering. Men hvad vil være en god ide under betonen. er det godt nok med grus eller vil det være bedst med kapilar brudende lag samt hvad med fugt spærrer. 

i den gamle garage kunne man stille en spand, og der var en fugtig plamage under spanden dagen efter, det vil jeg gerne forhindre så jeg kan lave en epoxy overflade.

Gode råd er velkomne...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I de garagegulve jeg har lavet, har jeg lagt plastic under, hvilket bevirker, at jeg lige netop ikke får den optrækning af fugt som du beskriver. Jeg kan sagtens have en papkasse stående i månedsvis, uden at den bliver fugtig i bunden.


Med venlig hilsen
ktm

 

Ok. Så hvad har du under plastic laget. eller har du ikke gjort noget yderligere for at forhindre kapilar effekten når du har plastic under.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kun sørget for at underlaget er rimelig fast og rettet af med stabiltgrus.

Der er lagt, så vidt jeg husker, 6 mm rionet i gulvet, og det er ikke revnet ved, selv ved belastning med biler på op til 2.500 kg eller 12 tons træpiller. Dog kom der en lille revne, der hvor en vognmand smed/tabte en palle med 950 kg. træpiller.


Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også