Pris på vinduer til nyt hus

Hej.

Vi er ved at lave et udkast til et budget for et nybygget hus på ca. 180 m2 og 60 m2 garage inden vi skal i banken. Vi har ikke nogen endelige tegninger endnu hvilket vanskeliggør enkelte poster i budgettet, herunder vinduer. Vi skal have 3-lags alu monteret og jeg har pt kig på Outtrup og KPK.

  • Hvad skal jeg sætte af i budgettet, hvis vi snakker uden montering og efterfølgende fugning? Jeg ved godt det er et vidt begreb og afhænger af antallet af døre/vinduer! Hvad har folk herinde af erfaring med priser? Er det 100.000, 150.000 eller 200.000?
  • Er Outtrup eller KPK et fornuftigt valg? Eller skal man gøre som alle andre og vælge Velfac? (har hørt et par steder fra at folk er utilfredse med Velfac - hvad siger i til det?)

På forhånd tak

mvh Henrik

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har netop købt 2-lags vinduer fra KPK til mit store renoveringsprojekt. Vi undersøgte mulighederne grundigt og her var KPK billigst. Vores hus er 220 kvm. inkl. kælder og prisen for nye døre, skydedøre og vinduer endte på 117.000.

Det er jo nærmest umulig at svare på. Tag kontakt til diverse firmaer, og forhør dig. De kan jo os sige en Ca pris. 


Mvh. Christian M
 

Som jeg skriver øverst oppe er jeg ikke bekendt med antallet af vinduer, døre osv. da jeg ikke har nogen tegninger af det endelige hus. Det giver derfor ingen mening at ringe til et firma. 

Formålet er som jeg også skriver blot at få et nogetlunde forventet prisleje som jeg kan putte i budgettet.

1. Det kan lige så godt være 100k som det kan være 200k ud fra de få oplysninger du giver og det hjælper dig vel desværre ikke så meget.

2. Jeg har selv valgt Outline. Der er masser af indlæg om vinduesvalg hvis du søger på det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Men hvad hjælper det at vi gætter, og du risikerer, at beløbet er meget højere end vores gæt. Hvis ikke producenterne kan komme med en Ca pris, så kan vi da heller ik. Blot en tanke 


Mvh. Christian M
 

Det virker altså som en sikker forbier at lave så detaljeret et budget for et hus der slet ikke er tegnet. 

Hvorfor finder du ikke bare en passende kvadratmeter pris du kan gange på dine arealer også lader det være dit udgangspunkt indtil videre. Du kan jo evt ringe til en lokal entreprenør og spørger til kvm priser. Jeg ville nok bruge 20 for huset og 10-15 for garagen. Men det afhænger jo meget af hvor i landet mv samt tidspunkt. Lige nu er der gang i byggeriet også kan priserne være høje 


Ask

Jeg har tænkt mig at lave alt indvendigt selv, inkl montering af døre og vinduer. Derudover kommer jeg selv til at styre projektet igennem og sparer derved også en masse på styringen. De håndværkere jeg bruger er alle nogen jeg kender og kan stole på.

Problematikken i forhold til budget er at banken/realkreditten skal bruge et "projekt" for at kunne afgøre hvor meget huset vil være værd når det er færdigbygget, og dermed hvor meget jeg kan låne i realkreditten. For at få et "projekt" skal jeg smide en masse penge hos en arkitekt. Jeg vil derfor gerne sikre mig at banken er enig i at vi kan sidde for det ønskede beløb, inden jeg betaler arkitekten.

Altså hønen og ægget. 

Jeg prøver derfor at lægge et så præcist budget som muligt, hvoraf vinduer er den ene post. 

Det er helt ok at nogen vælger en anden fremgangsmåde - jeg har valgt denne fordi det er den rigtige for os. Jeg har derfor ikke brug for belæringer - jeg bad blot om at høre folks erfaringer med priser.... Præcis som mr_tob skrev. Så hvis vi kan komme tilbage til emnet ville jeg være taknemmelig.

mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis