Duka ventilatorer vs aggregat

Hej

Jeg har en kælder der er fugtig og bør ventileres , samt et badeværelse på stueplan der skal ventileres.

Der er jo mange måde at løse det på når man kigger på varmegenvinding. Man kan tage aggregat løsningen som Nilan eller løse det med Duka ventilatorer i væggen . Aggregat løsning ender på typisk 30000 og så installere man selv. Der er også Duka ventilatorer hvor man spare rørføring og sætter ventilator i væggen og så er prisen 1/3.

Er der nogen der erfaring med Duka ventilatorer i en kælder på xa. 50 kvm med 3 rum? 

Mvh Mads 





2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den virker efter hensigten mht. at ventilere fugtig luft væk. Men jeg tror den praktiske genvindingsgrad er en del lavere end den reklamerede.

Men som ét rums ventilator er den rigtig god.

I kælderen ville jeg så sætte to, længst fra hinanden, med mulighed for at luften kan vandre under døre/gennem rummene.

De kan opsættes i master/slave når du har to, så de arbejder i takt. Det har vi i vores tørrekælder, og det virker.

Når du både skal ventilere bad og kælder, er du dog ved at skulle bruge så mange at det hurtigt bliver en fordel med et "rigtigt" ventilationsanlæg. Her vil du også opnå en bedre varmegenvinding.

Dog skal du så trække en del rør. Så det må du gøre op.


Elektronikteknikeren

Der findes også billigere alternativer til Nilan mfl. https://www.harald-nyborg.dk/p13111/genvex-dv72


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis