Tv antenne

Følg tråden
sammut
sammut
Postnr: 0750
sammut sammut

Jeg har en almindelig TV udendørsantenne. Om jeg skal have TV stik, i flere rum, hvad er det jeg så skal bruge ? Er det en forstærker, eller fordeler ?

sammut

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700
christiannielsen christiannielsen

Man bruger en fordeler og laver en stjernefordeling af signalet. På den måde opnås mindst muligt signaltab i hele installationen samlet set. Således vil du skulle montere antenne slutdåser i hvert rum. Det kan være nødvendigt med en forstærker efter antenne, men det kan jeg ikke udtale mig om på baggrund af de oplysninger du giver. Det vil dog altid være muligt at sætte en forstærker ind hvis det viser sig at blive nødvendigt. Den har dog brug for strøm og skal sidde så tæt på antenne som muligt.

En fordeler kan se sådan ud, men du skal vælge en der passer til din installation. Du skal også købe noget godt antennekabel A+ eller derover vil jeg anbefale.

sammut
sammut
sammut sammut Trådstarter

Tak for oplysningerne. Det er lig det jeg skulle bruge.

sammut

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

husk ubrugte porte skal termineres eller kan der trænge 4g/lte støj ind

ligeledes alle kabler skal være dobbelskærmede 

sammut
sammut
sammut sammut Trådstarter

Hvad betyder termineres ?

sammut

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Termineres betyder, at du afslutter ikke benyttede afgange på fordeleren med en modstand på 75 Ohm. Sådan nogen har jem og fix også. Så dem kan du lige købe med, når du alligevel skal ud at købe en antenneforstærker til at sætte foran fordeleren. Begge dele skal være HF tætte.

fase
TLA
TLA
Postnr: 7900
TLA TLA

https://www.jemogfix.dk/f-slutstik/7123/9037720/

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect
hvis du køber en triax antenne forstærker så termineres ubrugte porte automatisk, det gør dem H/n sælger

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Tv-antenne
    Lyd & Billede
  2. TV antenne
    Lyd & Billede
  3. Digital tv-antenne
    Lyd & Billede
  4. Antenne
    Belysning
  5. Tv - antenne/netværk?
    Lav-Hus