Svejseapperat minium ampere?

Hej, jeg har et projekt på min bil (udstødning) hvor jeg gerne ville svejse en ny bagpot på. Men har aldrig prøvet at svejse før og ejer ikke et svejsrapperat, men har fundet følgende på biltema: 

https://www.biltema.dk/varktoj/svej...2000022912

Jeg synes det ser fint ud og er ikke alt for dyrt i forhold til mit forbrug. Det jeg så gerne ville høre om, er om den kan kører på et ledningsnetværk hvor der maksimalt kan trække 3 ampere? 

Umiddelbart kan jeg kun se at den operer under 45 ampere men det vel noget den selv omformer eller er jeg helt ude og skide?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, den transformerer spændingen ned til et niveau, som ikke slår dig ihjel. Til gengæld øges strømstyrken tilsvarende. Den kan lige køre på en 13A sikring. God fornøjelse med svejsning på din bil, det er tyndpladesvejsning og så på udstødningen :-)


fase

Jeg kan anbefale storebroren til den du henviser til, den der hedder MIG 140 og mere et rigtigt svejser, min køre på 4-5år og spist meget tråd. den bliver brugt mindst 1 gang om ugen, til hobbyprojekter/ rust arbejde i biler osv. min kører på 13 ah sikring  og har kun spist sikringen en gang, da jeg svejste på fuldskrald i lang tid i nogen 4mm plade ;D

Ingen svejseerfaring og så starte med at svejse i tæret udstødning. Ikke ligefrem det bedste sted at starte. Vil nok i stedet anbefale dig at købe ny udstødning.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis