Plader på ujævnt gulv?

Vidende mennesker, jeg har brug for et godt råd. 

Helst ikke af slagsen: “Gør det her, selvom det er dyrere og mere tidskrævende”. 

Jeg er ved at fuldrenovere et hus, og vi er så vanvittigt bag tidsplanen, at jeg har brug for en let, men god løsning, selvom det i fagmændenes ører nok lyder selvmodsigende. 

Jeg skal have lagt klikgulv i min stuetage. Men gulvet under gulvtæppet har vist sig at være vind og skæv. I de to største rum er der BÅDE trægulv og beton. Betonen er lidt højere end trægulvet og ujævnt, så det er slebet ned i niveau. Men desværre er også det gamle parketgulv ujævnt og “dykker” flere steder. 

Hvad ville I gøre for at få en dejligt plant undergulv?

Der skal ikke spartles. Så langt er jeg. Men bør jeg rive det gamle op, bruge tid på underkonstruktionen og derefter lægge plader på.  

Eller hvad tænker I om en løsning, hvor jeg lægger plader (evt. 6,5mm finér) ovenpå hele lortet (selvfølelig dampspærre på beton) og klodser ordentligt op mellem parket og plade, der hvor parketten dykker? 

Hvad er faldgruberne ved den løsning? Fordelene er i hvert fald tidsbesparelse og et ekstra lag mellem den lidt kolde beton og fusserne. 

Håber, I kan hjælpe. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der hvor der er beton, kan du blot udlægge selvnivellerende beton. Tynd betonmasse, der flyder ud og retter hele gulvet op. Regn med lidt tørketid. Når du tror det er tørt, så læg et stykke plastfolie ud og tape kanten tæt. Et døgn efter kontrollerer du, at der ikke er fugt på bagsiden af folien. Personligt ville jeg rive det halve trægulv op og støbe eller lægge nye spær med plader til klikkerne.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også