indlæg på "hold" / "karantæne"

Underlige indlæg - på hold?

Blot en tanke - der kommer flere og flere spam-indlæg.. kunne man forestille sig, at de godkendte brugere kunne sætte en "ny bruger" på "karantæne" - alle disse gratis kørekort + diverse.. - de kan jo luses ud med det samme så..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke det er en vej at gå ned af, da du jo så spærrer for alle de "rigtige" folk der bare har et reelt spørgsmål (selvom jeg nogle gange godt kunne tænke mig at nye folk brugte søgefunktionen, da der ligger svar på stort set alle spørgsmål herinde i forvejen).

Jeg tror desværre det er nettets forbandelse, og noget som man må leve med. Når det så er sagt så er de maskiner der sidder og surfer rundt for at lægge reklamer, pisse belastende og et udtryk for syge hjerner der spekulere i nettet.
Jeg tvivler på at en karensdag eller 2, stopper en maskine fra at oprette sig igen og igen og igen.
Da jeg var medejer af et hjemmeside forum, havde vi en mulighed for at stoppe dem via deres ip adresser. Forstået på den måde at vi kunne spærre de ip adresser de allerede havde brugt, efterhånden som vi opdagede dem, og det tror jeg også at Allan gør her på siden.

I øvrigt stor ros til Allan for at holde dette forum fri fra alle nasserne. Hans "anmelderknap" virker efter hensigten, selvom der selvfølgelig kan gå nogle timer fra en oprettelse af en tråd fra en "gratist" til den bliver fjernet igen.    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Man kan jo også opfordre brugere til, ikke at kommentere, den slags indlæg. Men blot anmelde dem. Indlægget kommer jo øverst i bunken, hver gang det kommenteres. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Enig jthyge.
jeg har gjort det til en vane lige at besvare ved at skrive: Er anmeldt.
Dette giver andre (gode) brugere en oplysning om at de behøver at melde "gratisten" til Allan... der er jo ingen grund til han får 10 anmeldelser på det samme indlæg   

Men ellers er det rigtigt at de skal ties til døde...

Der var en der engang opfordrede til at man kunne gå ind på "gratistens" hjemme side(nok mest de danske), da de næsten altid har et sted hvor man kan komme i kontakt med dem, og så den vej spamme dem med ubrugelige spørgsmål eller ønsker om kontakt til falske adresser, som de så bruger tid på at besvare til ingen verdens nytte, efter devisen:
Dont get mad. Get even        


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 22-03-2019 11:45:50
jeg har gjort det til en vane lige at besvare ved at skrive: Er anmeldt.

Dette er faktisk lidt generende. For ja, det gør at tråden kommer op i toppen igen - og jeg er personligt mere tilbøjelig til at klikke ind og læse et indlæg, når det er skrevet at en af sidens faste brugere, og dermed har kommentaren den modsatte effekt: Jeg kommer til at læse en reklametråd, som ellers bare ville drukne blandt andre tråde.

Samtidig kommer der også af og til også rod i trådene, når der er skrevet efter et reklameindlæg, som efterfølgende er slettet.

Men her ud over synes jeg nu heller ikke problemet med reklamer/spam er meget stort. Det virker som det bliver fjernet hurtigt, og det er dermed et fåtal af brugerne, som når at blive generet af det.

Annonce

Det har du selvfølgelig helt ret i jenshøj, det havde jeg ikke tænkt på.
Jeg vil da fremover lade være med at skrive i tråden, men nøjes med at anmelde dem, når jeg ser dem.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Der er lige så stor værdi for spammere, at have så mange hits på nettet med deres URL som muligt, sammen med en beskrivelse af linket (giver flere søgeord), da søgerobotterne bruger dette i deres søgealgoritmer. Det er egentlig ikke for at få en bruger her på siden til at læse deres indlæg og klikke, men egentlig mere for at give søgemaskinerne data at arbejde med og forhåbentlig give en bedre placering i søgeresultaterne og give surferne et mere kvalificeret søgeresultat.

Der er selvfølgelig forskel på ham den nyopstartede som håber på at få lidt besøgende på sin side og så robotter der opretter nogle nogen gange intetsigende indlæg. Jeg håber i forstår pointen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det bedste ville være et rødt flag over indlægget som viser at det er anmeldt. Det kender jeg fra andre sites.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis