Hvor mange ventilationsstudser skal der monteres?

Hej

Vi skal have udskiftet vores gavlender til ivarplank og lukker dermed for ventilationen op på loftet, men jeg har så fundet disse som jeg vil montere i vores undertag: https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/tag/undertag/Tilbehor-undertag/Icopal-ico-air-ventistuds?gclid=CjwKCAjwycfkBRAFEiwAnLX5IVkWzgmvDdHOCZv6cZ7uqUxPRwaIyu7J18QTR7OAiSa2jHRvz56i6RoCis0QAvD_BwE

mit spørgsmål er hvor mange jeg skal montere i vores undertag, jeg har fundet denne tabel men kan ikke rigtig finde ud af at læse den :


vores tag er ikke særlig stejlt og måler 18 meter langt og ca 5 meter opad fra kanten til tagrygningen.

Håber nogen kan hjælpe mig med hvordan man læser den eller ved hvor tæt jeg skal sætte dem.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ikke kan bruge tabellen, må du gå til de generelle krav til udluftning. Her skriver man 1/500 del af bygningens areal. Du har en bygning på ca. 150 m2 

Det vil sige at der samlet skal være 0,3 m2 udluftning. 

Det kan man omskrive til 3000 cm2 hvoraf det 1/2 er ved tagfod i begge sider,  så du skal have 1500 cm2 i kip Hver ventil har 50 cm2 luft åbning så en division giver 30 ventiler altså 15 på hver side af kip. 

Når bygning er 18 meter passer det ca. med 1 i hvert fag i hver side.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis