Rens af sofa?

Hej!

Jeg har en dejlig sofa i stof. Men den er ved at være af ældre dato, og den er derfor ved at være ret snusket ind i alt muligt, fra is (børn), cigaretaske, cola, rødvin, og alt muligt andet. 

Den er ikke med løse hynder som man bare kunne tage af og vaske hver for sig. 

Hvordan får jeg nemmest/bedst den bare nogenlunde pæn igen ?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Google er din ven: 

https://praktiskbolig.dk/rengoring-og-rensning-af-dine-sofaer-er-din-sofa-blevet-beskidt/


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Okay så bascily bare en klud og sæbe og god tid? Tænkte enten sæbespåner, eller måske leje sådan en maskine som man også renser gulvtæpper med ? Som jo suger vandet op samtidig med?

Der er nu ingen fjedre i min sofa eller andet der kan ruste, men jo det skal helst ikke danne grobund for mug eller svamp jo

Hvis du gerne vil ofre lidt, kunne du jo overveje en service som denne https://renseriet.dk/rens-af-sofa/

De henter og bringer din sofa og det koster et par tusinde, så er den helt ren :)

Tak for et godt svar.

Selvom det er en gammel tråd, så er sofaen der endnu, og med tiden endnu mere trængende til "rens",,,,! Så højst relevant!

En sagde noget med sæbespåner og vand, ja det tog da også lidt, men fjernede slet ikke udtrykket af "MEGET BRUGT SOFA" gg.

Det vil sige at jeg skal have fat i sådan en damprenser, Dem har de vist på Twins.com, /var ikke ment osm erklame. Eller kan jeg på anden vis "koge" eller "dampe" min sofa?

Den er ikke men aftagelige hynder, så det er ikke bare at smide dem i vaskeren på kogevask.

Min sofa har tjent mig godt i snart mange år men må indrømme at den snart er så snusket ind i alt muligt fra babygylp til rødvispletter til ølsjatter, askeskodder, katte, og hvad sådan en nuellers bliver uddast for.

Og endda købt brugt, så jeg ved ikke engang hvad den havde "opelevet " får det".

Men har fx harald Nyborg eller Bauhus sådan en damprenser, så jeg burde kunne fp den nogenlunde pæn igen - altså til menneskepenge? Gidet ikke b ruge tid på det, hvis det er lige så billigt at købe en anden sofa ?

@fuerzzz1  I indlægget jeg har skrevet og linket til ovenover er der et større område netop om damprenser som jeg håber du kan bruge som inspiration.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis