Havetraktor og hk

Overvejer meget at få mig en havetraktor. Ud over at slå græs højt og lavt, skal den også kunne bruges til at trække. Tænker at spænde en mindre trailer bag, og flytte jord, mødding, sten, brænde, træpiller og andre tunge ting som hurtigt vejer 3-400 kg.

Jeg ser mange på 12 hk. Mtd 96 er en af dem. Men er det nok eller skal op i 17 hk som mtd silver trac?


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mange af havetraktorene med hydrostatisk fremdrift er ikke så velegnede til at trække tunge ting, da hydrostaten ikke er beregnet til det, så bliver den overbelastet.

Men prøv at spørg der hvor du køber, men er det kun lejlighedsvis, og i kortere tid går det vel.

Jeg har en Hustler zeroturn, med en 17 hk motor, den trækker fint en tungtlastet trailer, med bar en lille smule gas, så tror ikke det kræver så meget..

Men til højt græs synes jeg 12 hk er i underkanten...


Vi prøver igen, i morgen --

Til at slå græs er en med hydrostat fantastisk. Og jo mindre din plæne ligner en fodboldbane jo mere fantastisk er det. Har du først prøvet vil du ikke undvære.

Og med hensyn til at trække så er der jo ingen af de almindelige der har det fjerneste med en traktor at gøre. Dvs de er ikke beregnet til at trække andet end dem selv. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ved ikke hvad transmatic er, men tag en snak med dem hvor du køber.

Og har man først kørt med en zeroturn gider man ikke rigtig andet   

Hande en Stiga park frontmonteret, men kørte så med en zeroturn på arbejde, så kan det eller nok være Stigaen hurtigt blev udskiftet.


Vi prøver igen, i morgen --

Hjulene på min 15HP glider på græsplænen hvor det går lidt op ad. Jeg er ikke så tung, men ud over 'power' skal den også kunne overføre kraften til underlaget. 


 

Det hjælper ofte med et lavere dæktryk, så får dækkene bedre fat.


Vi prøver igen, i morgen --

Tænker nogle snekæder vil gøre en forskel.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis