Opstigende vand i garage mod sokkel på hus

Der pipler vand frem mellem soklen fra huset og gulvet i garagen. Hvad gør jeg?

For 2 år siden fik jeg lavet en garage op ad huset. Garagen står 1 meter lavere end huset, og huset skulle derfor understøbes langs den gavl hvor hus og garage møder hinanden. Lavet beregninger, støbt i sektioner af entreprenør efter kunstens regler. 

Garagens ene indervæg er således ydermuren på huset, og eftersom garagen står lavere er den rå betonsokkel også fri set inde fra garagen (der er stadig 1 meter beton herunder). Entreprenøren siger der kan være svindrevner, særligt når det er lavet i sektioner, og grundet den meget vand den seneste uge, nok også årsagen til at vandet nu har fundet vej ind i garagen.

Har nu fået osb-pladerne af så jeg rigtig kan se hvad der sker derinde:
https://vimeo.com/325202588/6c50f16d22


Har tilkaldt en murer, i håb om at der er noget murerkemi, der vil kunne holde fugten ude af garagen og inde i soklen, men kunne være I også havde nogle gode ideer.



Mvh
Peter




Peter
Der pipler vand frem mellem soklen fra huset og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et fantastisk forum det her :-) Dejligt med en masse sparring.

Hvad vil I bruge til skære en rille?
Kan en stor flise/beton kapsav klare det?
Skal den skæres i 45° grader i samlingen? 

@Henrik19:
Sgu pænt af dig, jeg er godt nok fra Skanderborg, og det ligger ikke lige kortene jeg skal forbi København, men har dig lige i mente hvis det skulle ændrer sig! Tusind tak.

@Fiahgt:
Mht. tagbrønden så er den ikke stoppet, havde ellers være rart hvis det bare var det. 

@ask:
Mht. entreprenøren så syntes jeg nu ikke jeg var ikke efter ham - og slet ikke da jeg talte med ham :-) Dermed sagt syntes jeg nu godt, som privat mand, at kunne forvente at blive oplyst om de risici der ved at lave sektions opdelt fundering, svindrevner mv. - enten af entreprenøren eller i den lange ingeniørrapport, som blev udarbejdet i forbindelse med garagen skulle opføres. Jeg var oplyst at man brugte ekspanderende beton til understøbning, og havde derfor (måske naivt) heller ikke forventet der kunne opstå svindrevner af denne karakter. Jeg nævner det primært, hvis andre skulle kaste sig ud i et lignende projekt, at man lige skal være opmærksom og få stillet alle de rigtige spørgsmål :-)

I øvrigt god ide med en styret underboring - uden at vide hvad sådan noget koster, så lyder det mindre "ødelæggende" end at skulle rykke hele indkørsel og sokkel op for at skyde et rør i perlestenene under flamingoen. 




Peter

Rille skæres i ca 45 grader ja. Jeg har haft skåret en med en vinkelsliber. Skar i begge sider af rillen og huggede ud med borehammer 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis