Installer lysdæmper i ny bolig

Hej,

Jeg skal installere en LK FUGA LED 180 Touch i en stikkontakt. Jeg har prøvet, men kan ikke få den til at virke. Er der en der kan fortælle mig hvor de to brune og ene sorte ledning skal sættes ind i lysdæmperen?

Lysdæmperen skal installeres i den midterste boks.

Nedenfor ses ledningerne i de eksisterende kontakter. Der er to brune og én sort ledning.

LED lampen er sat i stikket som nedenfor. På denner måde fungerer lampen fint med en almindelig stikkontakt.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De 2 brune skal i kelmme L.

Den sorte skal i den midterste klemme. (reguleret fase)

Så skal du have en nul i klemme N, den kan tages fra stikkontakten nedenunder.

Og husk så at holde forvirring nede ved ikke at kalde en afbryder for en stikkontakt   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for hurtig svar. Jeg har taget én af de blå ledninger fra stikkontakten og sat i N i lysdæmperen. Den sorte i midten og de to brune i L. Men den virker desværre stadig ikke. 1) Skal man gøre noget specielt for at aktivere lysdæmperen? 2) Kan det være lampen der ikke passer til lysdæmperen? Jeg har købt denne model fra Bauhouse: https://www.bauhaus.dk/el-belysning...escription


Hvis du tager en blå ledning fra stikkontakten og monterer den i lyddæmper, så skal du, som Mfrost skriver, have en stump ledning fra lysdæmperen og tilbage til stikkontakten. 

Annonce

Okay, fedt. Nu er jeg med. Og den skal vel gå fra nul til nul. 

Ja. Det skal være sådan at ALLE nuller, har forbindelse med hinanden - på en eller anden måde.

ok tak. Det virker nu :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis