50 Hz køleskab på 60 Hz net?

Jeg sejler på et skib, hvor forsyningen er 220V / 60 Hz.

Hvad vil der ske, hvis man tilslutter et (kvalitets-) køleskab, der er designet til 230V / 50Hz?

Jeg er med på, at kompressorens ydelse vil stige pga. øget omdrejningstal, men er det så meget at andre komponenter, f.eks. motoren brænder af?

Findes der køleskabe - gerne med glaslåge - til salg i DK, der kan tilsluttes 60Hz?

Vh Dannie


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Jeg sejler på et skib, hvor forsyningen er 220V... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hei Snake - usikker på om det er for lenge siden tråden stoppet, men jeg spør likevel: fungerer kjøleskapet fortsatt
Er i samme situasjon som deg og vurderer å kjøpe et kjøleskap til båten.... 50 Hz- Det er utrolig mye billigere enn industrianleggene på 60 

Tak for hjælpen
Hej,

Ja det fungerer stadigvæk. Har senere købt små kammer-køleskabe også bestemt til 50 Hz, og de kører fint.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
super! tak skal du ha :)
Senest købte jeg et billigt Matsui Køleskab (699,-) til broen, og det har virket fint i 3 måneder indtil videre:
Køleskab Elg Iganten


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Jeg brugte et  gammeldags vækkeur i Paraguay det virkede fint ( de har 50 Hz) Men samme vækkeur sendte mig alt for tidlig op lidt senere i Brasilien ( her er der 60 Hz )   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis