Vandindtrængning fra skorsten hjælp?

Vi har et problem med at der løbe vand nedad eller ud af ydersiden på skorstenen oppe på loftet. 

Det ligner meget at vandet kommer fra murstenene, og for at være sikker så er inddækningen mellem tag og skorsten nu tætnet over flere gange men uden at afhjælpe problemet.

Er der nogle der har prøvet noget ligende?

Er det stenene der transporter vandet? 

På forhånd tak 👍 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja det kan vel snart kun være 3 ting.

1. Inddækning utæt. Er det eternit skifer? Nogen kan man godt lave et ny problem ved at fuge det forkerte sted udvendigt på skifer. 

2. Skorstens top har revner og er derved utæt.

3. Sider på skorstenen er utæt. Det kunne være fuger der sider løse/væk. Nogen gange kommer vandet ind gennem skorsten som du selv skriver.

Har du været oppe på taget ved skorstenen?

Jep det er eternit skifer, og jeg har ikke tætnet dem, da jeg har gået samtlige efter og kan ikke finde noget der minder om utæt, pladerne er hele. 

Skorstens toppen er hel og intakt, samt regnhætten også fin. 


Der er en del fuger som var pløre våde og var lige til at skrabe ud. Dem har jeg reperaret, dog er der stadig revner i mindre grad, ved ikke om det kan komme igennem der 

Du kan jo prøve at pakke siderne på skorstenen ind i plastik og se om det hjælper. Hvis skorstenen bliver brugt skal du ikke pakke toppen ind.

Er der en zink inddækning? hvis der er hvor gammel er den så?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis