toppakning??

Min bil – Peugeut 207 1.6 HDI SW STATIONCAR ( DANSK ) CB95818 – taber kølervæske ( det hele på en gang ) Da jeg opdagede at den var tom fyldte jeg op til max og kørte hjem og nu var den helt tom igen – der var intet at se på måleren inde i bilen der var alt normalt. Olie dæksel var fint og måleren her var også helt fin - der manglede ikke olie og der var intet snask at se på oliedækslet eller rundt om - det så helt rent ud, også olien. Hvor kan problemet være ? Vandpumpen? Slangerne ? køleren ? eller den runde kølervæske beholder ? hvor er mon utætheden?11.28.08
varmen i bilen var også normal11.29.32
hvordan kan jeg se hvad det er der er galt
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som om det kun er i expantionsbeholderen der mangler væske.

Hvis en bil taber alt kølervæsken brænder motoren hurtig sammen.

Så hvis du ikke kan se utætheder, prøv når bilen er driftsvarm, kan du ikke se noget her, så få systemet trykprøvet, så utætheden kan lokaliseres.

Hvis vandet ryger ind i en af cylinderne, og forsvinder den vej, vil bilen ryge hvidt.


Vi prøver igen, i morgen --

Har du mulighed for at åbne direkte til køleren/radiatoren via et dæksel? Så kan du tjekke den faktiske stand her, i stedet for reservoiret.

Prøv at fylde den op og lad bilen stå i tomgang. Tjek motor og slanger både oppe og nede fra mens den kører. Undlad at stikke næsen for tæt på kørende dele dog. Brug en lygte til hjælp. Tjek når bilen har nået driftstemperatur, da der først her er åbent for kølekredsen.

Kig på om der kommer dampskyer ud af udstødningen.

Undlad at køre i bilen før problemet er lokaliseret og rettet.

Hvornår er der sidst lavet service på bilen?


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis