Hvordan fjerner man et gammelt badekar

Hej alle.

Jeg skal til at renoverer mit badeværelse, og i den forbindelse skal jeg have fjernet et gammelt badekar.

Badekaret står i et hjørne og måler 150x65 cm. Tror det er lavet af stål med emalje på. Op af siderne er der sat fliser af samme type som på gulvet. Jeg vil tro badekaret er fra dengang huset blev bygget i 1970, eller måske fra først i 90 erne da badeværelset blev renoveret.

Men hvordan er det fastmonteret i gulvet?

Hvor tungt er sådan et badekar?

Hvordan angriber jeg opgaven, har i nogle forslag?

På forhånd tak.

Mvh. Peter



Sundkost
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ikke inddækningen af badekarret skal bevares, så begynder du bare at slå det fra hinanden lige så stille. Når du er kommet igennem inddækningen, så kan du se om karret er fastgjort til gulvet.

Jeg tænker ikke det er et gammelt tungt støbejernskar, hvis det er fra en renovering, så det vejer ikke så meget.

Lidt fotos vil betyde et mere kvalitativt bud på det du spørger om.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er som Christian Nielsen skriver bare at starte med at slå hul i opmuringenen på siden af karet og pille det far hinanden til der er plads til at få det ud. Er det støbejern er det tungt, det kan du finde ud af ved at slå på det. Man kan høre forskeld. Jeg har før skåret bedre typer over med en vinkelsliber så det er en mulighed. Karet er sjældent boldtet fast i gulvet, ofte er det eneste afløbet der fixere karet inden opmuringen. Evt. Smid et par billeder op

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis