Udskiftning af varmelegeme

Hej Alle

Vi har en 2½ år gammel vaskemaskine som slår relæ'et, jeg behøver ikke tænde den, det er nok bare der er strøm til, så slår alt fra. Jeg har så haft den pillet fra for at sikre mig den var kilden til problemet  (hvilket den var).

Jeg har så snakket med flere naboer som har oplevet det samme, og de siger alle at det ved dem var varmelegemet som var kalket til, så det er mit udgangspunkt.

jeg er så kommet så langt, at jeg har pillet bagbeklædningen af, har fundet varmelegemet, men jeg har lidt udfordringer med at få det til at slippe. Det ser ud som herunder.

Jeg har pillet alle 3 stik og jord fra, og har løsnet skruen i midten, jeg kan så få en skruetrækker ind, og vippe lidt med den, til den slipper. Herefter kan jeg få den ca. 4-5 cm. ud, hvorefter den sidder fast.

Skal den bare lirkes ud eller er der andre gode idéer til at få den til at slippe?

Hej Alle Vi har en 2½ år gammel vaskemaskine som... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Man kan ikke sige at 2,5 år er lidt. Der findes jo personer i dette land der vasker 7-14 gange om ugen. Mener du virkelig det Karl Smart, ved hver vask ?. Jeg bruger det ved 60 grader ikke de der fesne 30 grader. Men bor også i en del af danmark hvor der er meget kalk i vandet, så jeg kører på 3 varmelegeme.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jepp det mener jeg , ved at blødgøre vandet , så er behovet for vaskemiddel kraftigt reduceret , og din vaskemaskine lever meget længdere , da det er kalkbelægning på varmelegemet  der er årsagen til at det brænder af .

Vores philips vaskemaskine kørte i  22år før at den ikke kunne mere og det var ikke varmelegemet , det fejlede ikke noget , den var mekanisk set bare slidt op.......



Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 14-03-2019 20:32:03

Jepp det mener jeg , ved at blødgøre vandet , så er behovet for vaskemiddel kraftigt reduceret , og din vaskemaskine lever meget længdere , da det er kalkbelægning på varmelegemet  der er årsagen til at det brænder af .

Vores philips vaskemaskine kørte i  22år før at den ikke kunne mere og det var ikke varmelegemet , det fejlede ikke noget , den var mekanisk set bare slidt op.......


Så fortsætter dagens gode/dårlige spørgsmål.

hvilke antikalk bruger folk? Er det bare Calgon tabletter eller findes der noget billigere? 

Jeg bruger Minus Kalk fra brugsen.


fase

I Aldi har de nok det billigste antikalk, jeg kan bare ikke finde ud af hvor meget der skal bruges pr. Vask 


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis