Korrespondance med skydedæmper

Kære LDS

Vi er i vores gang ved at udskifte almindelige tænd/sluk med korrespondance og lysdæmper.

I den ene ende har vi en skydelysdæmper til LED. I den anden en enkelt korrespondance afbryder.

Jeg har skydedæmperen til at virke, den slukker/tænder lyset og dæmper.

Men jeg er i tvivl om hvordan, jeg skal koble korrespondancen afbryderen i modsat ende til, så den bare kan slukke/tænde lyset. Jeg har en fjedr til afbryderen, som kan isættes hvis nødvendigt.

Skydelysdæmper: Brun - Fase. Grå - Til lampe. Sort - I overskud.

Korrespondance afbryder: Intet sat til endnu.


Håber nogen kan hjælpe med, hvilke ledninger som skal sættes til hvor.

Sig endelig til, hvis I har brug for mere info.


MVH Micki

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv om dette kunne virke. Du skal bruge bladfjeder.

primo-ct skrev den 14-03-2019 17:42:13

Prøv om dette kunne virke. Du skal bruge bladfjeder.




 Hej Primo, tak for forslag!

Har lige afprøvet. Det giver konstant lys i lamperne. Kan hverken dæmpes, eller slukkes/tændes i nogle af enderne.


Går ud fra, at det er fasen eller mellemledningen, som skal sidde anderledes i afbryderen?

Principielt: 

Du skal have fasen op i afbryder, og den skal vende rigtig. Så skal der gå en leder fra afbryder op igennem lampested og direkte ned til lysdæmper Pil ind. 

Når du har lysdæmper til at virke med den grå som tændledning skulle man tro at den sorte er korrespondance mellemledning og at det var den der skal bruges imellem afbryder og lysdæmper.  

For at tage alt tvivl bort om afbryder vender forkert m.m. ville jeg tage den sorte leder ud af afbryder, og lade den røre fase ledning kortvarig. Så bør dæmper skifte fra tænd > sluk > tænd o.s.v. 

Er dette tilfældet skal du vende din afbryder ELLER flytte den sorte over i den anden side. 

Er det ikke tilfældet prøver du med den grå, men så er det samlet klodset oppe i lampested.

.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har du monteret fjeder foroven som vist på billedet?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis