Nedrivning g af indvendig betontrappe

Jeg skal have fjernet en indvendig betontrappe, som er støbt langs en væg op til en hems. Jeg har forsøgt med en borehammer, men kommer ikke rigtig nogen vejen. Det er et hus fra 1725 (dog ikke trappen;-)), så jeg vil heller ikke være for hård. Nogle gode ideer? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lille borehammer magter ikke noget. 

Den blideste metode er at skære flere riller med stor vinkelsliber med diamant klinge. Så svækker du beton og kan måske hugge det ned med muggert. Hvor godt det er er naturligvis afhængig af beton tykkelse. Men der findes diamant skære udstyr i større størrelser, men så går vi lidt væk fra lavdetselv, og prisen bliver selvsagt også højere.

Du skal nu ikke være så bange for at bruge store hamre, du skal under alle omstændigheder forvente at der går skaller af væggen så der skal pudses noget om i området.

Et billede af "uhyret" ville hjælpe på at få bedre rådgivning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vedhæftede filer:

Den er så tyk i godset at det nok ikke hjælper meget at skære 5-6 cm riller. 

Mon det er beton trappe, det kunne være opbygget i mursten og så pudset efterfølgende. 

Men hvis du har haft hugget i den så ved du naturligvis bedre.

Jeg ville nu ikke være nervøs ved at leje en større opbrydnings hammer, og så starte oppefra.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Umiddelbart ligner det at der er en murstenshvælving over hullet. Er du sikker på at den ikke er opbygget i mursten?

Jeg kan dog godt se at det øverste på trappen ser gråt ud, men det kan jo være det øverste trin de ikke har kunne udføre i mursten.

Annonce

Jeg har taget fliserne af på nogle at trinene og dér er også beton, så jeg vil tro det meste er beton udover hvælvinger og ydersiden

Så hugger du buen, et stykke ind under trin og en del af bagmuren ned. Så kan du svække trinene så de er lettere at have med at gøre. Hvis man angriber sådan et monstrum hvor den er stærk er det meget svært. Får man derimod støtten taget fra selve trappen så letter det opgaven.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis