Skimmelsvamp i soveværelset

Jeg har skimmelsvamp i mit soveværelset. I endevæg hvor varme og kulde møder hinanden. Det har spredt sig til reoler, seng, skabe, gulvtæppe og alle andre ting der står op af væggen. 

Jeg har siden hen fjernet alle ting som har stået op af væggen og rengjort  alt med Rodalon. 

Hver gang vi så kommer  til perioder med meget regn, så kommer der igen skimmelsvamp i fodpaneler og op af væge.  

Har haft obh group ud. 

De forslog at der blev installeret fugtstyret ventilatorer i sove og bade værelset. Dette er gjort. 

De forslog at integreret skab, der rørte ved endevæg gen blev fjernet. Dette er gjort.

De forslog at vaske gulvtæpper med Rodalon på bagsiden, og fjerne svamperester. Dette er gjort.

De forslog udluftning. Dette sker minimum 10 min 2 gange dagligt. Og varme på rediatorene hele tiden. Dette er også sket. 

Alt dette  er gjort. Men alligevel så kommer svampen igen. Er der nogen der har nogle forslag til hvad pokker jeg skal gøre. 

Der ligger under gulvtæppe 4 kantet plader ovenpå fundamentet, disse er forså et fjernet. Dette er ikke gjort. Da gulvtæppe så ligger direkte på fundamentet, og jeg er i tvivl om hvor vidt at tæppet så ikke bare vil blive fugtigt derfra. 

Efter første udbrud af skimmelsvamp blev en del af fodpaneler udskiftet så de var nye. Disse dele af panelet har ikke længer synlig svamp. Men det kommer nu på væggen i stedet for. 



Mvh
Miss-bubbelubben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har jo ikke fjernet årsagen til at der kommer svamp..... Præcis havd det skyldes kan være svært at præcisere, men det tyder på at der bliver suget fugt op i din væg som så forplanter sig til soveværelse og givet svamp.....

Der er ingen kælder. 

Nedløbsrør er hele og vandet siver ikke ud nogen steder fra det. 

Uden for huses endevæg og soveværelset er der blomsterbede. Kan da mon samles så meget vand der at det kan trække ind skolen og derefter ind i huset? Kan det mon tro være en fordel at ligge sten der i stedet for? 

Der har Været et problem nogle år tilbage, at den tidligere lejer af huset, havde lagt dobbelt fugtspærre på loftet, og det derfor druppede med vand / regnede i soveværelset. Men det er fjernet og det har ikke regnet siden. Fugtigheden i værelset er over 60 også selv om ventilatoren køre. 

Det har tidligere, før jeg flyttede ind i 2014, ikke Været nogen problemer overhovdet. Men nu er det pludselig. 

Jeg kan se at det yderste lag af de der lamel plader under gulvtæppet, altså dem tætteste mod væggen, at de har Været våde en gang. Men obh group manden siger at mit fundament ikke er vådt. Og det ikke kommer der fra. 

Men hvor pokker kommer det dog så fra 😯


Mvh
Miss-bubbelubben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis